اجرای طرح مقابله با کانون های تولید ریزگرد در۳ شهر کشور

مدیر تلفیق و برنامه ریزی ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه گفت: طرح مقابله با کانون های تولید ریزگرد در سه شهر خوزستان، زابل و ارومیه اجرایی می شود.

اجرایی شدن طرح مقابله با کانون های تولید ریزگرد در۳ شهر کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی  مدیر تلفیق و برنامه ریزی ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرای پروژه های مصوب دستگاه های اجرایی استان ارومیه اظهار داشت: برای اجرای این طرح در سالجاری ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار و برای سال آینده نیز ۱۵۰میلیترد دلار از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با تخصیص این اعتبارات و همکارهای دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله دانشگاه ها می توان در راستای کنترل کانون ریزگردها برداشت که نیازمند توجه مسئولان در این شهرهاست.

تجریشی با بیان اینکه متاسفانه میزان بارندگی ها در طی ۶۷ سال گذشته در کشور بی سابقه است عنوان کرد: کاهش کم سابقه میزان بارندگی ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه موجب تشدید بحران خشک شدن این تالاب شده است.

مدیرتلفیق و برنامه ریزی ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیارد مترمکعب آب در بستر دریاچه وجود دارد که معادل ۳۵ درصد بستر دریاچه را پوشانده است.

وی با بیان اینکه برای رساندن آب به دریاچه باید تمام تلاش ها را بکار گرفت افزود: باید مصرف آب دربخش کشاورزی کاهش پیدا کند، به طورحتم همه باید تصمیم بگیرند که اگر به دنبال احیاء دریاچه ارومیه و دیگر تالاب ها هستیم، باید سهم برداشت از منابع آب حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

در ادامه این جلسه مدیران کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، مدیران عامل شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب شهری استان گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه را ارائه کردند.

انتهای پیام/ز

راه مقابله با ریزگرد در سه استان اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.