کودتای نافرجام در گینه استوایی

مقامات گینه استوایی از وقوع کودتایی نافرجام در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات گینه استوایی امروز، چهارشنبه، در بیانیه ای اعلام کردند شماری از عناصر مزدور در پایان ماه دسامبر، با حمله به رئیس جمهور این کشور «تئودور اوبیانگ» قصد کودتا داشتند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی منابع اعلام کرده در پی این ماجرا، سفیر این کشور در چاد بازداشت شده و در یک اردوگاه نظامی نگهداری می شود.

«نیکلاس اوباما نچاما»، وزیر امنیت گینه استوایی در بیانیه ای که از رادیو پخش شد، اعلام کرد تلاش برای این کودتا در تاریخ 24 دسامبر انجام پذیرفت.

وی گفت: شماری از سودانی ها، چادی ها و شهروندان جمهوری آفریقای مرکزی قصد داشتند رئیس جمهور گینه استوایی را که به منظور گذراندن تعطیلات آخر سال در کاخ ریاستی (Koete Mongomo) به سر می برد، ترور کنند.

وی در ادامه اعلام کرد این افراد مزدور از سوی شبه نظامیان گینه استوایی وابسته به احزاب مخالف افراط گرا اجیر شده و از حمایت برخی قدرت ها برخوردار بودند.

وزیر امنیت گینه استوایی همچنین تصریح کرد از این توطئه در عملیاتی که با همکاری سرویس امنیتی کامرون انجام شد، جلوگیری به عمل آمد.

گفتنی است گینه استوایی که سابقا از مستعمرات اسپانیا محسوب می شد، یکی از بزرگترین تولیدکننده های نفت در صحرای بزرگ آفریقا به حساب می آید؛ اما بیشتر ساکنان این کشور 1.2 میلیونی در فقر به سر می برند.

همچنین شایان ذکر است تئودور اوبیانگ که از 38 سال گذشته قدرت را در این کشور در دست دارد، متهم به سرکوب وحشیانه مخالفان، تقلب انتخاباتی و فساد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار