دلیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

راه اندازی صندوق‌های خطر‌پذیر برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان

معاون توسعه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی صندوق‌های خطر‌پذیر برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

راه اندازی صندوق‌های خطر‌پذیر برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیانعلیرضا دلیری معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در گفت‌ و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به صندوق‌های خطر‌پذیر در سازمان بورس اظهار کرد: بر اثر توافق معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و سازمان بورس کشور صندوق‌های خطر‌پذیر در حوزه دانش بنیان راه‌اندازی شدند.

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه صندوق‌های خطر‌پذیر در مقایسه با صندوق‌های عادی تفاوت بسیار دارند، گفت: این صندوق‌های خطر‌پذیر تیم‌های متفاوتی را نیاز دارند که با کمک سازمان بورس کشور مجوز‌های این صندوق صادر شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 صندوق مجوز دار کار خود را آغاز کرده‌اند که مجموع سرمایه آنها به 300 میلیارد تومان می‌رسد، همچنین سه صندوق سرمایه‌گذاری دیگر هم در حال پذیرش هستند.

دلیری خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس این صندوق‌ها کمک به حوزه دانش بنیان و استارت‌آپی کشور است تا سرمایه‌گذارانی که مایل به همکاری هستند، در این صندوق‌ها وارد شوند.

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه این صندوق‌ها برای افرادی است که می‌خواهند با دانش بنیان‌ها همکاری کنند، بیان کرد: صندوق خطر‌پذیر با تابلوی بورس شرکت‌های دانش بنیان متفاوت است، این صندوق برای افرادی تاسیس شده است که خود دانش بنیان نیستند اما می‌خواهند با شرکت‌های دانش بنیان همکاری کنند.

انتهای پیام/

هدف از تاسیس صندوق‌های خطر‌پذیر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار