در مصاحبه اختصاصی با الميادين؛

سيد حسن نصرالله: امید‌های ترامپ، سعودی‌ها و اسرائیل درباره ناآرامی‌ها در ایران ناکام ماند

دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین درباره آخرین تحولات منطقه و ناآرامی‌های ایران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین به رویدادهای اخیر در ایران اشاره کرد.

 دبیر کل حزب الله لبنان گفت: رهبری در ایران با آرامش با بحران رفتار کرد و صف معترضان از آشوبگران جدا شد.

او افزود: مشکل کنونی در ایران به دلیل ورشکستگی برخی از موسسات مالی بوده و این اعتراضات هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی نداشته است. اعتراضات در ایران به مانند تحولات سال 2009 نبوده است. اوضاع در ایران با آن چیزی که در سوریه روی داد متفاوت بوده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان از تظاهرات اعتراضی در ایران سوء استفاده کردند، اما امید‌های آن‌ها نقش بر آب شد. ارزیابی اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل حاکی از این است که ناآرامی‌ها در ایران به پایان رسیده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: اغلب مردم در ایران درباره سیاست‌های خارجی، همراه موضع‌گیری مقامات این کشور هستند. سیاست مقامات ایران بر اصول دیپلماتیک استوار است و سیاست‌های خارجی را برای مردم تشریح می‌کند. اگر از مردم ایران خواسته شود که به مقاومت کمک مردمی کنند سریعا به آن پاسخ مثبت خواهند داد.

سید حسن نصرالله همچنین اعلام کرد تصمیم ترامپ درباره قدس به معنای پایان کار اسرائیل است. تصمیم ترامپ به اصل روند صلح ضربه زد و آن را پایان داد.

او با اشاره به اقدامات ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا افزود: این اقدامات به این دلیل است که ایران به گروه‌های مقاومت فلسطینی کمک و از مساله قدس حمایت می‎‏کند.

او افزود: ترامپ به قدسی اهانت کرد که نقطه اشتراک همگان بود و امور آن به میلیون‌ها مسلمان و مسیحی ربط داشت. روند صلح با تصمیم ترامپ و رأی حزب لیکود و قانون کنست اسرائیل پایان یافت.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: روش سازش و تسویه حساب سیاسی هرگز به نتیجه نمی‌رسد. تنها راه حل، مقاومت است که دستاورد‌ها و پیروزی‌های بزرگی کسب کرده است.

نصرالله افزود: دیدار‌های اخیر با گروه‌های فلسطینی با هدف متحد شدن و از بین بردن اختلاف‌ها صورت گرفت. من با بیشتر گروه‌های فلسطینی دیدار کردم که آخرین مورد آن، دیدار با رهبران جنبش فتح در روز شنبه گذشته بود. تلاش ما و گروه‌های فلسطینی اقدام بر اساس نقطه تفاهم‌هاست و تلاش‌ها در راستای تشکیل هیچ گونه صف بندی نیست. موضوع اصلی دیدار‌ها با گروه‌های فلسطینی قدس بود و اصل هماهنگی در همه زمینه‌ها را با تمام گروه‌های فلسطینی تنظیم کردیم. با گروه‌های فلسطینی در مورد فعالسازی انتفاضه در داخل و خارج فلسطین و راه‌های حمایت از آن گفتگو کردیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد اگر همه جهانیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند، ما آن رژیم غاصب را به رسمیت نمی شناسیم.

او گفت: جنبش فتح موافقت خود را با انتفاضه اعلام و تأکید کرد در این زمینه یک طرف اصلی خواهد بود. گروه‌های فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه و خارج فلسطین با هم هماهنگی دارند و این هماهنگی در بهترین حالت خود قرار دارد. گروه‌های فلسطینی از ما درخواست کمک نکرده‌اند. نمی‌توانیم همه محور مقاومت را به انتخاب یک گزینه واحد مجبور کنیم، به ویژه با وجود اینکه طرح‌هایی در منطقه در حال آماده‌سازی است.

نصرالله تصریح کرد: ترامپ منطقه را به یک مسیر جدید پیش می‌برد و ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد. همه ملت فلسطین در مورد اینکه قدس پایتخت کشور فلسطین است اتفاق نظر دارند و از آن کوتاه نمی‌آیند.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: گزینه مقاومت یک جنگ کلاسیک نیست و شیوه مقاومت، فرسوده کردن دشمن و کسب دستاورد‌های بیشتر است. طرح و برنامه ما، در پیش گرفتن جنگ نیست بلکه مقاومت است، ولی ترامپ و نتانیاهو منطقه را به سوی جنگ پیش می‌برند.

نصرالله افزود: محور مقاومت باید برای جنگی که ممکن است ترامپ و نتانیاهو آن را تدارک ببینند، آماده باشند. این جنگ ممکن است شامل جنگ در نوار غزه یا لبنان یا سوریه شود. محور مقاومت باید برای چنین جنگی برنامه ریزی داشته باشد و تلاش کند تهدید را به فرصت تبدیل کند. مسئولیت محور مقاومت این است که خود را برای تبدیل جنگ احتمالی به فرصتی تاریخی آماده کند. یکی از مهمترین عناصر جنگ با دشمن استفاده از اصل غافلگیری است و مقاومت حق استفاده از اصل غافلیگری در میدان را برای خود محفوظ می‌داند. مقاومت به صورت مداوم برای دستیابی به هرگونه تسلیحاتی که پیروزی را در جنگ احتمالی آینده ممکن می‌سازد، تلاش می‌کند. ما باید برای هرگونه جنگ احتمالی در آینده، اقدامات غافلگیر کننده و تسلیحات پیشرفته داشته باشیم.

نصر الله در مورد شعار «به سوی قدس می‌رویم و میلیون‌ها شهید تقدیم می‌کنیم» گفت: این شعار و این گزینه تابع شرایط و تحولات است. اقدامات ترامپ ملت فلسطین را درباره گزینه مقاومت و اینکه هیچ گزینه‌ای به جز آن برای آزادسازی فلسطین وجود ندارد، متحد کرد.

او تصریح کرد: مقاومت در لبنان از هر زمان دیگری نیرومندتر است.

دبیر کل حزب‌الله با بیان این که طی هفته‌های گذشته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار داشته، اظهار کرد مقاومت پیروزی بزرگی در پیش دارد.

انتهای پیام/

 

مصاحبه دبیر کل حزب الله لبنان با المیادین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Syrian Arab Republic
ابوهادی
۱۹:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
(( بسم الله الرحمن الرحیم
اذا جاء نصرالله و الفتح..... ))

لشکر زینبیون پاکستان منتظر اشاره رهبر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ دی ۱۳۹۶
درود خداوند بر شما سید مقاومت امیدوارم این انقلاب با انقلاب امام زمان وصل و بینی دشمنان اسلام به خاک مالیده شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۲ ۱۶ دی ۱۳۹۶
بنابر ایات قران وقت نابودی اسرائیل پس از ورود دوباره به مسجد القصی است (تسخیر کامل)که ظاهرا این هنگامه بسیار سریع در حال نزدیک شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۶
درود بر سید مقاومت
حال که فتنه های شوم مثلث آمریکایی - عبری - سعودی یکی پس از دیگر نقش بر آب شده ، باید با اتحاد امت اسلامی در غالب مقاومت، منطقه را به یک مسیر جدید رقم زد که بتواند سرزمین های مقدس مسلمین در قدس و حجاز را از یوق رژیم های غاصب فرقه صهیونیست و فرقه وهابی آل سعود رهایی بخشد
Israel
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۴ دی ۱۳۹۶
درود بر سیدجان نصرالله
India
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۴ دی ۱۳۹۶
دوستت داریم آقاسیدجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۴ دی ۱۳۹۶
سید خدا خیرت دهد ای کاش بعضی از مسولان ما مثل شما جرات داشتند
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا سلمانی
۰۹:۵۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶
خسته نباشی سید ای رزمنده سلحشور مقاومت ، پشت سر رهبرما سید علی پیش خواهیم رفت.
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۸:۵۸ ۱۴ دی ۱۳۹۶
درود بر سیدحسن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۵۶ ۱۴ دی ۱۳۹۶
درود
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۸:۳۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶
زنده باشن ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۳ ۱۴ دی ۱۳۹۶
مردم ایران پشت ولایت فقیه می ایسته واز حق خودش هم نمیگذره.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۷:۲۷ ۱۴ دی ۱۳۹۶
دمت گرم سید عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۴ دی ۱۳۹۶
درود بر سید حسن نصرالله قهرمان خدا خفظش کند .
Germany
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۴ دی ۱۳۹۶
ترامپ و دارو دستش غلط زیادی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۴ دی ۱۳۹۶
خداروشکر که ناکام ماند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۴ ۱۴ دی ۱۳۹۶
من همه كارام عقب افتاده سه روزه تلگرام نميتونم برم
Iran (Islamic Republic of)
علی : بسیجی همیشه گوش بقرمان
۰۱:۰۵ ۱۴ دی ۱۳۹۶
وای اگر سید علی فرمان جهادم دهد ؟ ارتش دنیا (اسرائیل . آمریکا . انگلیس و......) نتواند که جوابم دهد . درود و سلام خدا برسید بزرگوار مقامت حاج سید نضرالله
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۰:۵۸ ۱۴ دی ۱۳۹۶
موشک ها اماده برا حیفا و تل اوویو فقط زمان شلیک بدست اعمالشان بسیار نزدیک و نزدیکتر می شود.تل اوویو"حیفا"ریاض"امارات"بحرین(پایگاهای امریکا و دولت وهای"و... منتظر باشند عنقریب غرشهای مهیب موشکها و ناوگان ضعیف امریکا همه در اعماق خلیج فارس مدفون و نابود خواهند شد سپاه پنجم دریائی امریکا موشهای گروگان ایران مقتدر هستند و سر فرماندهی دریائی امریکا اینها رابخوبی می دانند. قربانیان نیات شوم لابی قدرت صهیونیست ها.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۴ دی ۱۳۹۶
خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۴ دی ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۴ دی ۱۳۹۶
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
من عاشق امثال شمام
خیلی دوستون دارم سید بزرگوار خیلی و بهترین ها رو برای شما و مردمتون خواهانم.
Iran (Islamic Republic of)
مرید
۲۳:۴۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
بله درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خدا سيد حسن نصرالله را حفظ كند و عمر طولاني با عزت عنايت فرمايد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اسرائیل وامریکا والسعود هیچ کاری نمیتونند بکنند ما به عنوان اجازه دخالت به این جنایتکاران نمیدم مرک بر اسرائیل والسعود وامریکا .
آخرین اخبار