اختصاص کمک بلاعوض 318 میلیارد ریالی برای کمک به دامداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تصویب اختصاص کمک بلاعوض 318 میلیارد ریالی برای کمک به دامداران و آبزی‌پروران آسیب دیده از زلزله کرمانشاه در جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با بیان اینکه مبلغ 266 میلیارد ریال از این کمک ها برای بازسازی 8875 واحد دامپروری خسارت دیده در نظر گرفته شده،  بیان کرد: به ازای هر واحد دامپروری خسارت دیده به طور میانگین 30 میلیون ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه مبلغ 47 میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز برای جبران بخشی از خسارت ناشی از تلفات پرورش‌دهندگان ماهی در نظر گرفته شده، گفت: در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه 2.5 میلیون قطعه از آبزیان پرورشی مناطق زلزله زده تلف شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زلزله همچنین 168 استخر پرورش ماهی را به طور کامل تخریب کرد، گفت: مبلغ پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز برای بازسازی این مزارع پرورش ماهی در نظر گرفته شده که به ازای هر مزرعه خسارت دیده به طور میانگین 30 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قبلا نیز کمک‌های بلاعوض 21 میلیارد تومانی برای دامدارانی که دام های سبک و سنگین آنها در زلزله تلف شده بود در نظر گرفته شده بود، گفت: تاکنون 12 میلیارد و 200 میلیون تومان از این کمک های بلاعوض به حساب دامداران خسارت دیده واریز شده و مابقی نیز به محض نهایی شدن لیست های مربوط به خسارات وارده به دامداران پرداخت خواهد شد.

شهبازی سپس با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار تن جو رایگان بین زلزله زدگان استان کرمانشاه توزیع شده، گفت: توزیع دو هزار تن جو دیگر نیز در مناطق زلزله زده استان در دست اقدام است.

انتهای پیام/ز


تاکنون دو هزار تن جو رایگان بین زلزله زدگان استان کرمانشاه توزیع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار