پولیتیکو: کاخ سفید می‌خواهد از ناآرامی‌های ایران برای حمله به توافق هسته‌ای استفاده کند

پولیتیکو در گزارشی به فرصت طلبی آمریکا برای سوءاستفاده از ناآرامی‌های اخیر ایران برای از بین بردن توافق هسته‌ای پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پولیتیکو در مطلبی نوشت: کاخ سفید با سوءاستفاده از ناآرامی های اخیر ایران سعی دارد از مواضع پیشین خود در قبال توافق هسته‌ای دفاع کند و در راستای ابطال آن گام بردارد. دونالد ترامپ و دیگر مقامات ارشد دولت آمریکا بارها حمایت همه جانبه خود را از ناآرامی های اخیر ایران اعلام کردند.

مقامات آمریکایی قصد دارند با همراه کردن دیگر سران کشورهای قدرتمند جهان از فرصت پیش آمده برای تضعیف و ابطال توافق هسته‌ای ایران سوءاستفاده کنند. ترامپ بسیار مشتاق است حمایت از ناآرامی‌ها در ایران را مانند چماقی علیه توافق هسته‌ای که بارها آن را یک "توافق بد" خوانده بود، به کار گیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: مایک پنس - معاون ترامپ - نیز از فرصت پیش آمده به عنوان یک سلاح سیاسی استفاده کرد. وی در مصاحبه‌ای حمایت همه جانبه خود را از ناآرامی‌های اخیر ایران اعلام کرد و با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88  ایران اظهار کرد آمریکا وظیفه داشت هدایت اغتشاشات سال 88 را برعهده بگیرد؛ کاری که دولت اوباما از انجام آن عاجز ماند.

از سوی دیگر، «ند پرایس»، مامور سابق سیا و از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما در این خصوص اظهار کرد ترامپ در حالی ادعای نقض حقوق بشر در ایران را دارد که سکوت وی و مقامات دولتی آمریکا در خصوص نقض حقوق بشر به ویژه در کشورهایی نظیر عربستان که روابط خوبی با رئیس جمهور آمریکا دارند، اعتبار این ادعا را زیر سوال می برد.

پرایس در ادامه گفت: «دونالد ترامپ هرگز دغدغه‌ای در خصوص حقوق بشر نداشته است. او به صورت انتخابی عمل می‌کند. وقتی شما از حقوق بشر در سراسر جهان حمایت نمی‌کنید، اظهارات شما بی‌اعتبار خواهد بود.»

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار