لغو قرارداد تسلیحاتی هند و اسرائیل در آستانه سفر نتانیاهو به این کشور

در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو به هند، وزارت دفاع این کشور قرارداد تسلیحاتی ۵۰۰ میلیون دلاری خود با اسرائیل را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند، این کشور قرارداد تسلیحاتی 500 میلیون دلاری خود با شرکت اسرائیلی "رافائل" را لغو کرد. این قرارداد 500 میلیون دلاری شامل خرید موشک های نقطه زن زمین به زمین از شرکت دولتی تولید جنگ افزار "رافائل" در اسرائیل بود.

شرکت رافائل با انتشار بیانیه ای خبر لغو این قرارداد تسلیحاتی از سوی هند را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «شرکت رافائل ضمن اعلام تاسف خود از اتخاذ چنین تصمیمی از سوی هند، همچنان به تداوم همکاری با وزارت دفاع این کشور متعهد است. هند یکی از مهم ترین بازارهای فروش تسلیحات ماست که در طول بیش از دو دهه سامانه های دفاعی پیشرفته ای را از اسرائیل خریداری کرده است.»

خبر لغو این قرارداد تسلیحاتی در حالی اعلام شد که قرار است به زودی نتانیاهو به این کشور سفر کند. هنوز دلیل مشخصی برای لغو این قرارداد از سوی هند اعلام نشده است. سخنگوی وزارت دفاع هند نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

روابط هند و اسرائیل پس از روی کار آمدن نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور در سال 2014 و سفر بی سابقه وی به سرزمین های اشغالی نزدیک تر شد. مودی اولین نخست وزیر هند بود که در تابستان گذشته به اسرائیل سفر کرد. قرار است نتانیاهو نیز 14 ژانویه به هند سفر کند. مدیرعامل شرکت رافائل نیز در این سفر او را همراهی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

لغو قرارداد تسلیحاتی هند و اسرائیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار