رویترز خبر داد:

تاثیر افزایش نرخ بهره در کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

امروز در بازارهای جهانی با انتشار آمارهایی از اقتصاد آمریکا ارزش دلار افزایش یافت و همین عاملی برای کاهش قیمت طلا شد.

قیمت طلا با احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا 2.5 دلار کاهش یافت به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2.5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت هزار و 310 دلار معامله شد.

قیمت امروز فلز زرد در کمترین زمان به قیمت هزار و 306 دلار و 80 سنت و در بیشترین زمان به قیمت هزار و 311 دلار و 60 سنت به فروش رفت.

قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 44.1 دلار و نسبت به یک سال گذشته 146.9 دلار با افزایش همراه بود.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره 5 سنت کاهش داشت و هر اونس از این فلز به قمیت 17 دلار به فروش رفت.

فلز پلاتینوم کاهش 9دلاری داشت اما فلز گرانبهای پالادیوم 8 دلار بالا رفت.

این خبرگزاری درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت: در آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا پس از بررسی آمارها به این نتیجه رسیدند که احتمال افزایش نرخ بهره وجود دارد. این خبر قیمت دلار را در بازارهای جهانی افزایش داد و همین عاملی برای کاهش قیمت طلا شد.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از 6 ارز اصلی محک می‌زند یک دهم درصد افزایش یافت و در 92.246 ایستاد. این افزایش پس از کاهش روز سه‌شنبه به کمترین میزان 3 و نیم ماه گذشته صورت گرفت.

طلا معمولا به افزایش نرخ بهره حساس است چرا که هزینه نگهداری را برای شمش بالا می‌برد. همچنین در بازارهای جهانی قیمت طلای آتی هم 6 دهم درصد کاهش یافت و هر اونس به قیمت هزار و 310 دلار و 60 سنت معامله شد.

 این گزارش حاکی است؛ فعالیت کارخانه‌های آمریکا در ماه دسامبر بیش از پیش‌بینی‌های قبلی رشد یافته و میزان سفارش‌های جدید در این ماه افزایش یافته است که نشانه‌ای از اقتصاد قوی آمریکا در پایان سال 2017 بود.

انتهای پیام/

بررسی دلایل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار