رونمایی از نرم‌ افزار شهید صدر در قم

نرم‌ افزار آثار شهید آیت‌الله محمدباقر صدر با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.

رونمایی از نرم‌ افزار شهید صدر در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛نشست علمی تعامل حوزه و نظام اسلامی ظهر امروز با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد.

در این مراسم عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام سلطه از حاکمیت دین ترس دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر پایه قانون اساسی مترقی و بر پایه فقه اهل‌بیت(ع) محقق شده است، انقلاب اسلامی بر مبنای فقه شکل گرفته که محصول تلاش مجتهدین جامع‌الشرایط است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به الزامات و شاخصه‌های جامعه اسلامی بر پایه فقه عنوان کرد: توجه به نقش زمان و مکان در اجتهاد مسئله مهمی است که امام راحل بیان کرده‌اند، شناخت موضوعات پیچیده در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، داخلی و بین‌المللی، توجه به روش استنباط متفاوت در سه مرتبه، لزوم قاعده سازی فقهی، ساختار سازی مناسب برای احیای نقش تأثیرگذاری فقه در خط‌مشی گذاری و سیاست‌گذاری عمومی، فقه محوری در مسائل مختلف، فعال‌سازی حوزه‌های علمیه و دروس خارج اصول بر پایه نظام فقهی، تبیین گفتمان دینی انقلاب اسلامی و التزام به اندیشه ولی‌فقیه در بیان جامع اسلام از الزامات جامعه اسلامی بر پایه فقه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم اظهار داشت: بیش از 100 سال است که یک روی آوری از جوامع اسلامی به سمت اسلام و توجهی از جوامع غیر اسلامی به سمت اسلام به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه جوامع اسلامی با روی‌آوری به اسلام به دنبال رشد و ترقی بیشتر هستند، افزود: جوامع غربی نیز به دنبال آن هستند که ببینند آیا از سوی جوامع اسلامی و اسلام برای آن‌ها دیدگاه‌ها و راهکارهای نوینی ارائه می‌شود یا نه.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شکست پناه آوردندگان به غرب و فشارهای ناشی از برخوردهای ظالمانه غرب با جوامع اسلامی مسلمانان را به سمت اسلام سوق داد، برخی از علمای اسلام پیش‌قراول و پرچم‌داران پاسخ به این انتظار و ایده‌های جدید شدند که نخستین پاسخ در قامت انقلاب اسلامی به مسلمانان داده شد.

 در پایان این مراسم، از نرم‌افزار آثار شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

برگزاری نشست علمی تعامل حوزه و نظام اسلامی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار