معرفی فیلم‌های هشتمین روز هشتمین جشنواره عمار

«اشنوگل»، «غریبه در میقان» و «نشانی» از جمله فیلم های هشتمین روز اکران‌ جشنواره عمار هستند.

معرفی فیلم‌های هشتمین روز هشتمین جشنواره عماربه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش فیلم‌های هشتمین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار،‌ با آثار زیر پیگیری می شود؛


مستند «سی و ششمین روز زمستان»

مستند «سی و ششمین روز زمستان» در زمان 71 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت الله اسحاقی اطربی ساخته شده است. در این مستند می بینیم که دهه 60 شمال کشور محل تاخت و تاز گروه های معاند نظام قرار گرفته که این شورش ها حدود چهار سال به طول انجامید که با حماسه مردمی همه آنها نابود شدند.

مستند «نشانی»

مستند «نشانی» در زمان 28 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بختیاری ساخته شده است. این مستند روایتگر امانت‌هایی است که پس از سال ها به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند. اتفاقی که یادآور روزهای خاصی برای آنهاست. در حقیقت مستند «نشانی» واکنش این آدم ها به یادآوری گذشته خود را به تصویر کشیده است.

مستند «دویست و هشتاد روز»

مستند «دویست و هشتاد روز» در زمان 50 دقیقه به کارگردانی عطیه سادات حجتی و تهیه کنندگی میکائیل دیانی ساخته شده است. این مستند موضوعی اجتماعی دارد و به مسئله انتخاب نوع زایمان در جامعه ایران می پردازد و با حضور استادان برجسته دانشگاهی ایران این مسئله را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

فیلم داستانی «همسنگر»

فیلم داستانی «همسنگر» در زمان 8 دقیقه به کارگردانی مسعود سهیم پور ساخته شده است. این فیلم روایتگر رزمنده ای به نام احمد است که پیش از ورود به سوله‌اش به واسطه انفجار پیش آمده روی زمین می‌افتد، پس از این اتفاق او توسط دشمن در سوله اش محاصره می شود و راه خروج ندارد . . .

فیلم داستانی «سر به راه»

فیلم داستانی «سر به راه» در زمان 21 دقیقه به کارگردانی امیر داساگر و تهیه کنندگی سیدسجاد قافله باشی ساخته شده است. این فیلم روایتگر پزشک جوانی در دهه 60 است که بدون اطلاع قصد رفتن به جبهه را دارد.

فیلم داستانی «اشنوگل»

فیلم داستانی «اشنوگل» در زمان 83 دقیقه به کارگردانی مشترک هادی حاجتمند و علی سلیمانی و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری ساخته شده است. در این فیلم می بینیم که یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده مفقودالاثر می شود و پس از 30 سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالاً یونس زنده است ...

فیلم داستانی «بعدازظهر»

فیلم داستانی «بعدازظهر» در زمان 32 دقیقه به کارگردانی امیر عباس ربیعی و تهیه کنندگی جواد اسماعیلی ساخته شده است. این فیلم روایت یکی از روزهای پس از انتخابات 88 است که چند طلبه خواهر برای نجات جان یک دختر از دست فتنه گران او را به حوزه علمیه خود می‌آورند.

فیلم داستانی «او دشمن بود»

فیلم داستانی «او دشمن بود» در زمان 10 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا خواجی ساخته شده است. در این فیلم سربازی را می بینیم که از معرکه جنگ درحال فرار است. او از ترس گلوله و انفجار به کانالی پناه می برد و با دشمن زخمی مواجه می شود و . . .


مستند «گیسوان حلب»

مستند «گیسوان حلب» در زمان 25 دقیقه به کارگردانی میثم صبوحی و تهیه کنندگی مهدی مطهر ساخته شده است. در این مستند می بینیم، در نتیجه جنگی که این سالها در سوریه در جریان است گروهی از زنان آواره در اردوگاهی نزدیک شهر حلب زندگی می کنند. این زنان در کارخانه تولید آب معدنی در نزدیکی اردوگاه کار می کنند که این فیلم داستان زندگی سه نفر از آن‌هاست.

مستند «غریبه در میقان»

مستند «غریبه در میقان» در 43 دقیقه به کارگردانی امیرپژمان حبیبیان و توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی طلبه شهید مجید سلمانیان است که به عنوان مبلغ و پیش نماز وارد روستای میقان می‌شود و  . . .

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار