۷ درصد حق بیمه ماهیانه کارگران ساختمانی

حق بیمه ماهیانه کارگران ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد تنها ۷ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: تامین اجتماعی در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای و حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد از جمله کارگران ساختمانی به بیمه‌ی کارگران ساختمانی به مبلغ ۷۰ هزار تومان در ماه اقدام کرده است.


عباس نورمحمدی افزود: خدمات ارائه شده به کارگران ساختمانی در ازاء بیمه شدن این افراد مثل سایر بیمه شدگان تامین اجتماعی نظیر ازکارفتادگی، بازنشستگی، فوت و درمان است.


وی با بیان اینکه استفاده از حق بیمه کارگران ساختمان با اولویت کارگران بومی استان است گفت: شرط استفاده از این بیمه توسط کارگران اخذ کارت مهارت فنی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با حرفه‌ی خود است و چنانچه کارت مهارت فنی نداشته باشند، نمی‌توانند از این بیمه استفاده کنند.


نورمحمدی افزود: تاکنون۱۲ هزار کارگر ساختمانی در استان برای استفاده از بیمه کارگری ساختمان نام نویسی و تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.


مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه در استان حدود ۱۲ هزار سرپرست خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی وجود دارد گفت:این افراد شامل بازنشستگان، بازماندگان بیمه شدگان فوت شده و ازکافتادگی کلی است.

انتهای پیام/د

حق بیمه کارگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.