خبر خوش برای روستائیان و عشایر جویای کار

هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه بویوراحمد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با بهره ۶ درصد فرصتی ارزشمند برای متقاضیان سرمایه گذاری در ایجاد کارگاه‌های کوچک و اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد است.


پروانه نیک مرام با بیان اینکه ۵۰ درصد این تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد دیگر نیز از سوی بانک‌های عامل تأمین می‌شود افزود:سقف این تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریال است که در بخش‌های کشاورزی، فرهنگی، هنری، ارتباطات، حمل‌ و نقل قابل جذب است.


وی از برگزاری کارگروه‌های این تسهیلات در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا خبر داد و اضافه کرد: برای جذب این تسهیلات از سوی متقاضیان تاکنون ۱۰۰ پرونده تشکیل شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پرونده‌های تسهیلات به‌زودی در کمیته فنی متشکل از این اداره کل، مدیرکل دفتر امور روستایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک عامل و کارگزار استان تشکیل خواهد شد.


نیک مرام با بیان اینکه جذب این تسهیلات به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و مشارکت جویندگان کار روستایی و عشایری نیاز دارد، گفت: در این استان به‌ویژه در مناطق روستایی ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.


وی افزود: داشتن مهارت و مجوز کسب و کار از جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و گردشگری پیش نیاز جذب تسهیلات بانکی کم بهره اشتغالزای روستایی و عشایری است.


نیک مرام ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی و خوداشتغالی زودبازده برای خانوار‌ها از مزایای پرداخت این تسهیلات است.


در کهگیلویه و بویراحمد با وجود پتانسیل‌های اقتصادی حدود ۱۰۰ هزار نفر زیرپوشش نهاد‌های حمایتی است که بیشتر این افراد در روستا‌ها سکونت دارد.


سه هزار و ۹۵ تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۷ تعاونی فعال و یا در دست اجرا هستند.


امسال ۱۸ تعاونی با ۳۲۱ عضو ایجاد و برای ۲۱۸ نفر فرصت شغلی محقق شد.


نرخ بیکاری استان براساس آمار‌های سال ۱۳۹۵ حدود ۱۳ درصد است.


کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای  پیام /د

عشایر جویایی کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.