انتقال مدارک واجد ارزش استانداری کرمان را به آرشیو ملی

استاندار کرمان از انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل امور اداری و مالی استانداری کرمان با سازمان اسناد و کتابخانه های ملی جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: سازمان اسناد، مدارک واجد ارزش استانداری کرمان را به آرشیو ملی منتقل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بایگانی اسناد راکد و مالی استانداری کرمان که پیش از این در فضایی نامناسب نگهداری می شد، با همکاری اداره کل اداری و مالی استانداری کرمان احیاء و پنجشنبه مورد بازدید استاندار کرمان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قرار گرفت.


علیرضا رزم حسینی در این بازدید ضمن قدردانی از احیای اسناد استانداری که به سنوات گذشته باز می گردد، گفت: اسناد و پرونده‌هایی که پس از ایفای نقش خود در زمان مقرر، از چرخه اداری خارج می شوند، می تواند مورد ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه های ملی جنوب شرق کشور قرار گیرند.


وی از انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل امور اداری و مالی استانداری کرمان با سازمان اسناد و کتابخانه های ملی جنوب شرق کشور خبر داد و افزود: این اسناد پس از ورود به مرکز باید مراحل ضدعفونی، فهرست نویسی، آرشیو و اطلاع رسانی از طریق سامانه الکترونیکی (رسا) را بگذرانند و زمینه استفاده پژوهشگران از این اسناد فراهم گردد.


استاندار کرمان تاکید کرد: پس از ارزشیابی اسناد راکد استانداری کرمان، اسنادی که از لحاظ اداری، قضائی، فرهنگی، علمی، مالی، اقتصادی، فنی و تاریخی واجد ارزش نگهداری دائم باشند به آرشیو ملی منتقل و اوراقی که فاقد ارزش های مزبور باشند، طی مراحل قانونی امحاء گردند.

انتهای پیام/ی

ساماندهی اسناد راکد استانداری کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.