بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

20 واحد متخلف در روزهای آلوده پلمپ شدند

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: گشت های سازمان محیط زیست در روزهای آلوده و اضطرار موفق به شناسایی و پلمپ 20 واحدآلاینده هوا شدند.

20 واحد متخلف در روزهای آلوده پلمپ شدندمحمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعتراض شهروندان تهرانی به فعالیت های برخی کارخانه ها در روزهای آلوده و اضطرار هوا اظهار کرد: در روزهایی که در وضعیت اضطرار آلودگی هوا قرار داریم، بر اساس قانون هوای پاک زمانی که رسانه‌ها و کارگروه اضطرار اعلام می‌کنند که باید فعالیت واحدهای تشدید کننده آلودگی هوا متوقف شود، این واحدها موظف به تعطیلی فعالیت خود در این روزها هستند.

وی در رابطه با گشت های کنترل اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: گشت هایی را به منظور کنترل واحدهای آلاینده در روزهای اضطرار داریم و در این راستا پوشش و پایش ما قطعا کامل نیست، به همین دلیل از مردم در خواست می کنیم که واحدها و یا کارگاه هایی همچون کارگاه شن وماسه، آسفالت، پروژه های عمرانی و فعالیت های تشدید کننده آلودگی را شناسایی کرده و به مااطلاع دهند.

بازگیر تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود می‌توانند تخلفات واحدهای مربوطه را از طریق سامانه 1540 سازمان محیط زیست اعلام کنند تا با این واحدها و صاحبان آن‌ها برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: برخورد با متخلفان یک تکلیف قانونی است و ضرورت اجرایی دارد.

رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه فعالیت واحدها و کارخانه های آلاینده هوا تهدیدی علیه بهداشت عمومی است، اظهار کرد: سازمان محیط زیست ناگزیر به برخورد قانونی با این گونه افراد است و گشت های ما در روزهای آلوده و اضطرار موفق به شناسایی و پلمپ 20 واحدآلاینده شدند و این واحدها را به مراجع قانونی معرفی کردند.

بازگیر تاکید کرد: پرونده تمام متخلفان محیط زیستی را آماده و به مرور به مراجع قانونی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

پلمپ 20 واحد آلاینده هوا در روزهای آلوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار