رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس

نرخ بیکاری در ‌بوشهر در مقایسه با ظرفیت‌های اقتصادی آن زیبنده نیست‌

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با ظرفیت‌های اقتصادی آن زیبنده نیست.

نرخ بیکاری در ‌بوشهر در مقایسه با ظرفیت‌های اقتصادی آن زیبنده نیست‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، باقر سعادت ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم گفت‌وگو و تعامل در حل مشکلات اظهار داشت: بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی یکی از بازوان پرتوان دولت در عرصه اشتغال و تولید محسوب می‌شود که باید برای حل مشکلات این بخش‌ها راهکار لازم ارائه شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکیدبر رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی و تولیدی تصریح کرد: توسعه کشور بدون حضور و فعالیت بخش خصوصی محقق نمی‌شود که در این راستا تحقق مطالبات آنان باید مورد توجه قرار بگیرد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، کارخانه ریسندگی و بافندگی اعتمادیه بوشهر را نماد هویت صنعت در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: این کارخانه با قدمت بیش از یک قرن جایگاه ویژه‌ای در عرصه تولید، اشتغال و صادرات دارد که حل  مشکلات این واحد صنعتی باید در اولویت قرار بگیرد.

سعادت با بیان اینکه باید به بخش خصوصی نگاه توسعه‌ای شود افزود:  اگر به بخش خصوصی به عنوان بازوی پرتوان دولت،  نگاه تولیدی، توسعه‌ای و اشتغال‌زایی نباشد قطعأ دولت با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی، نرخ بیکاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با ظرفیت‌های اقتصادی آن زیبنده نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ، گردشکری را یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت مهم در راستای تحقق شعار امسال اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال استفاده کرد.

سعادت با تاکید بر نقش مهم شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی افزود: با توجه به نقش مهم گفتمان در حل معضلات و مشکلات باید در این راستا کمیته ویژه‌ای با حضور صاحب‌نظران و متصدیان واحدهای اقتصادی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل و مشکلات پس از تدوین به مرکز کشور و هیئت دولت ارائه و سپس برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس در قالب یک لایحه عرضه شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۲۱:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
طرح منطقه اقتصادی شمال استان سالهاست جهت صدورمجوزمحیط زیست معطل مانده است که بایستی سریعا مشکل حل شود.
Iran (Islamic Republic of)
جعفر ازبوشهر
۱۹:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۶
با توجه به اینکه اجرای طرح های مصوب استان بیش از ده سال به طول کشیده لازم است مجمع نمایندگان استان بوشهر با تلاش مضاعف آنها را پیگری نمایند و در ایام دهه مبارک فجر امسال خبرهای خوبی به مردم بدهند. طرح هایی همچون راه آهن ساحلی بوشهر بندرامام منطقه اقتصادی شمال استان طرح های آبرسانی کشاورزی دشت لیراوی و حیات داود شهرک های کشاورزی و شیلاتی توسعه بنادر و ..