شریف مطرح کرد؛

لزوم توجه پزشکان جوان به کارایی و اثربخشی

یک فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پزشکان جوان باید در کارهای خود به کارایی و اثربخشی توجه داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی شریف پزشک و فارغ التحصیل دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران عصر در امروز در مراسم جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اظهار کرد: ۱۵ هزار نفر در آزمون دستیاری شرکت و در حدود دو هزار نفر پذیرفته می شوند و ما در دو مقطع تخصص و دستیاری‌ برنامه های آموزشی خوبی برای پزشکان عمومی داریم .

شریف ادامه داد: برای پزشکان عمومی آزمون های آزمایشی برگزار می شود تا آنها برای امتحان تخصص و بورد و همچنین دستیاری آماده شوند .

وی افزود: پزشکان بعد از قبولی در آزمون دوره دستیاری باید چهار سال را سپری کنند و هر سال باید یک آزمون ارتقا بدهند و هر رزیدنت وقتی که سال چهارم را گذراند یک متخصص محسوب می شود ولی برای آزمون برد تخصصی باید یکبار دیگر امتحان بدهند.

این فارغ التحصیل دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران اظهار کرد: طمع یادگیری در پزشکان، آنها را از زندگی دور می کند ولی بهتر است که آنها را در مسائل روزمره پیاده کنیم .

شریف ادامه داد: پزشکان جوان باید در کارهای خود به کارایی و اثربخشی توجه داشته باشن و بهره وری را در کارها افزایش دهند .

وی افزود: شرکت های بزرگ هزینه های زیادی را برای نوشتن استراتژی ها می پردازند.

شریف عنوان کرد: افرادی که دارای بورد تخصصی هستند  اجازه شرکت در آزمون فوق تخصص دارند و این پزشکان حق دارند به عنوان اعضای هیئت علمی مشغول به فعالیت شوند.

وی ادامه داد: مهم ترین روش یادگیری پزشکان، یادگیری بر اساس حل مسئله است .

این فارغ التحصیل دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران افزود: امروزه آموزش نقش مهمی در فراگیری مطالب پزشکی دارد و خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه دروس الکترونیکی و کلاس های آموزشی انجام شده است.

شریف ادامه داد: تخصص و بالندگی شرط امنیت شغلی است و هر فردی باید در یک زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد .

انتهایی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.