فخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاندن آشوب و اعتراض به کوچه و خیابان به زندگی مردم لطمه می زند/ افرادی دنبال منحرف کردن تجمعات اعتراضی بودند

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم باید فشار اصلی را به نمایندگان منتخب خود وارد کنند گفت: اعتراضات به شکل کنونی و کشاندن آن به فضای کوچه و بازار به کسب و کار مردم لطمه می‌زند.

کشاندن آشوب و اعتراض به کوچه و خیابان به زندگی مردم لطمه می زند/ افرادی دنبال منحرف کردن تجمعات اعتراضی بودندالهام فخاری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اغتشاشاتی‌ که طی روزهای اخیر در حاشیه اعتراضات مردمی به مشکلات اقتصادی و معیشتی‌ شکل گرفت، گفت: نمایندگان مردم‌ در مجلس و شوراهای شهر‌ منتخب مردم هستند و مجلس باید آنچه را که مردم می‌خواهند جدی‌تر و محکم‌تر پیگیری کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به خواسته‌های مردم در حوزه‌های اقتصادی و زیست محیطی‌ بیان کرد: اگر آنها در این موارد نارضایتی دارند باید فشار اصلی را به نماینده منتخب خود وارد کنند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی راه‌هایی برای اعتراضات مردمی پیش‌بینی شده است، گفت: طبق قانون اساسی اعتراضات قانونی حق مردم است‌ از این رو کسی نمی‌تواند مردم را از این حق محروم کند.

فخاری تصریح کرد: فرماندار تهران باید بتواند فضایی را برای اجتماعات ایجاد کند تا اگر احزاب، اصناف یا سندیکاها‌ می‌خواهند موضوعی را با صدای بلند و در یک اجتماع همگانی بیان کنند آن محوطه برای این کار اختصاص یابد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بیان اعتراضات به شکل کنونی و کشاندن آن به فضای کوچه و بازار به کسب و کار مردم لطمه می‌زند، گفت: اگر فرمانداری فضایی را برای این کار اختصاص دهد، هم یکی از بندهای قانون اساسی تحقق می‌یابد و هم مردم احساس می‌کنند که می‌توانند بدون بر هم زدن امنیت حرفشان را بزنند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی شورا چنین پیشنهادی مطرح شده بود، بیان کرد: ما می‌توانیم همان گونه که بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها را برای تفریح مردم اختصاص می‌دهیم یک فضایی را هم برای اجتماعات آنها اختصاص دهیم تا هیجانات اعتراضاتی‌ خود را بروز دهند.

وی افزود: با این کار هم مردم در امنیت هستند و هم زمینه نفوذ اغتشاشگران‌ کاهش می‌یابد و هم برای کسب و کار دیگران مزاحمتی ایجاد نمی‌شود.

 فخاری با تأکید بر اینکه قانون اساسی بنیان زندگی ما در کشورمان است، خاطرنشان کرد: طبق اصل 27 قانون اساسی این حق برای مردم پیش‌بینی شده است که بدون حمل سلاح‌، مجاز به برگزاری راهپیمایی‌ و اجتماع باشند، اما بدین معنا نیست که پیشاپیش مجوز صادر شده، زیرا صدور مجوز ساز و کار دیگری دارد.

 عضو شورای شهر تهران در خصوص صادر نشدن مجوز برای تجمعات اولیه مسالمت‌آمیز در حوزه مسائل اقتصادی گفت: باید از وزارت کشور پرسید که آیا درخواست مجوز شده بود و ندادند و یا اینکه اصلاً برای تجمع، مجوزی درخواست نشده بود.

 وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به معترضان انصاف داشته باشیم، اظهار کرد: افراد کاذب‌ در تجمعات خیابانی صرفاً معترضان نیستند و عوامل دیگری هم در میان آنها حضور دارند که می‌خواهند اجتماع مردم را از مسیر اعتراض قانونی خارج کنند.

 انتهای پیام/

 واکنش عضو شورای شهر به اغتشاشات تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ دی ۱۳۹۶
مردم هوشیارانه صف خودشان را از ملت جدا کردن
آخرین اخبار