بیمه مانع ضرر پرورش دهندگان ماهی

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: پروش دهندگان با بیمه محصولات خود می‌توانند از متضرر شدن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمود سقلی مهندس سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آب مطمئن و قابل دسترس در قبال برقراری امنیت غذایی و به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و استان، تدابیر متولیان صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند در قبال خطراتی اینچنینی موثر واقع شود.

وی ادامه داد: پیرو تاکیدات ریاست سازمان شیلات ایران، تمام پرورش دهندگان با مدیریت تولید و ریسک و به منظور افزایش بهره وری مزارع خود، نسبت به بیمه نمودن محصولات تولیدی اقدام کنند تا در زمان تلف ماهیان، شاهد کاهش ضرر و زیان باشند.

مهندس سقلی همچنین با اشاره به موضوع تلف شدن ۷۰ تن ماهی گوشتی و ۷۵۰ هزار بچه ماهی آلوده استخر‌های پرورشی سد وشمگیر، گفت: از ماهیان گوشتی و بچه ماهیان تلف شده نمونه برداری شد و به اداره دامپزشکی شهرستان آق قلا ارسال شد که به زودی نتایج این نمونه برداری‌ها اعلام خواهد شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با ابراز اطمینان به همشهریان برای مصرف ماهی اظهار گفت: همشهریان اطمینان داشته باشند که تمامی ماهیان آلوده معدوم شده و دامپزشکی اجازه ورود یک ماهی مرده و یا حتی کم حال و فروش ماهی با پودر یخ را به فروشندگان نداده است.

انتهای پیام/م
 

بیمه مانع ضرر پرورش دهندگان ماهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.