جنبش جهاد اسلامی: ادامه تظاهرات اعتراضی تا لغو تصمیم آمریکا درباره قدس

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت تظاهرات تا زمانی که آمریکا از تصمیم ظالمانه خود درباره ملت فلسطین منصرف شوند ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش جهاد اسلامی تا لغو تصمیم آمریکا درباره قدس اشغالی به تظاهرات اعتراضی خود ادامه می‌دهد.

صد‌ها نفر از طرفداران جنبش جهاد اسلامی در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه در تظاهراتی که به در خواست این جنبش و در محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی برگزار شد شرکت کردند.

آن‌ها در این تظاهرات همچنین بر وجوب ایستادن در کنار شهر مقدس قدس برای مقابله با تلاش‌هایی که برای تهدید و تجزیه آن صورت می‌گیرد تأکید کردند.

احمد شلدان خبرنگار این شبکه در حالی که تصاویری از تظاهرات هواداران جنبش پخش می‌شد گفت: این پنجمین جمعه است که فلسطینی‌ها در تظاهرات خشم در دفاع از قدس شرکت می‌کنند. صد‌ها نفر از هوادران جنبش جهاد اسلامی در تظاهراتی که به درخواست این جنبش برای تأکید بر تدوام فعالیت‌های محکوم کننده تصمیم آمریکا برگزار شده بود شرکت کردند.

خضر حبیب یک از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت: «این تظاهرات‌ها تا زمانی که آن‌ها از تصمیم ظالمانه خود درباره ملت ما منصرف شوند ادامه خواهد داشت. همه باید مسئولیت‌های خود را در راستای برداشتن گام‌های عملی برای لغو و ناکام گذاشتن این تصمیم به عهده بگیرند. نیرو‌های مقاومت و حکومت خودگردان فلسطین باید تصمیمات قاطع و راهبردی را برای مقابله با این تصمیم اتخاذ کنند».

خبرنگار افزود: شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند که «قدس عربی و اسلامی است و غیر از این نخواهد بود» و تأکید می‌کردند که درباره مقدسات خود کوتاهی نخواهند کرد. یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: «ما به امت اسلامی می‌گوییم در خواب به سر بردن کافی است، از خواب خود برخیزید، به پا خیزید و به کودکان نگاه کنید که چگونه سینه خود را در مقابل اشغالگران سپر می‌کنند». تظاهر کننده دیگری گفت: «فلسطین نیاز به سخن گفتن دارد، فلسطین اسلحه و مقاومت می‌خواهد. قدس پایتخت ابدی فلسطین است و فلسطین به اذن خداوند آزاد و عربی خواهد ماند».

خبرنگار گفت: از زمان اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت به قدس فعالیت‌های محکوم کننده این تصمیم در نوار غزه تا کنون ادامه داشته است، به طوری که جنبش‌های مردمی به شیوه‌های متعدد بروز پیدا کرده است، جنبشی که تأکید می‌کند ارتباط بین فلسطینی‌ها و مقدساتشان از هر تصمیم باطلی محکم‌تر است. تدوام تظاهرات در محکومیت تصمیم آمریکا در باره قدس، بر میزان همبستگی فلسطینی‌ها درباره مسائل ملی تأکید می‌کند. شهر قدس جهت گیری‌ها را به مسیر صحیح خود بازگرداند و با وجود شرایط کنونی، موضوع متفرق شدن فلسطینی‌ها به بخشی از گذشته تبدیل شده است.

انتهای پیام/

تظاهرات در نوار غزه در محکومیت تصمیم آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار