اسپوتنیک: آمریکا در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین به حاشیه رانده می‌شود

پایگاه اینترنتی اسپوتنیک در گزارشی نوشت نقش آمریکا به عنوان میانجی در مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی در حال تضعیف شدن است.

اسپوتنیک: آمریکا در مذاکرات رژیم صهیونیستی و فلسطین به حاشیه رانده می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت آمریکا با اقداماتش در مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین به حاشیه رانده می‌شود.

یک نمایند ارشد جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین (فتح) روز چهارشنبه اعلام کرد: «مردم درگیر جنگ سیاسی با آمریکا هستند و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی آمریکا را به عنوان یک شرکت‌کننده در مذاکرات صلح نمی‌پذیرند، مگر اینکه تصمیمش درباره قدس را تغییر دهد».

این بیانیه در واکنش به ضرب الاجل دولت ترامپ به فلسطینی‌ها صادر شد. دولت آمریکا از فلسطینی‌ها خواسته بود یا به مذاکرات صلح باز گردند یا کمک‌های مالی آنها را کاهش می‌دهد.

اسپوتنیک در مصاحبه با «مایک ناپیر»، دبیر کمپین همبستگی فلسطین-اسکاتلند، به بررسی این موضوع پرداخت که آمریکا تا چه حد با تهدید مالی فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به اعتبار خود در میان فلسطینی‌ها ضربه زده است. متن این مصاحبه به شرح زیر است:

اسپوتنیک: آمریکا تا چه حد نقش خود به عنوان میانجیگر میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها را تضعیف کرده و به حاشیه رانده است؟

مایک ناپیر: این دیدگاه که آمریکا یک شرکت‌کننده بی‌طرف در مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی است را فقط یک نادان باور می‌کند. تعصب شدید آنها در یادداشت‌های «دنیس راس»، دیپلمات و نویسنده آمریکایی، به وضوح مشخص است. آمریکا همیشه یک متحد متعهد و حامی مالی برای اسرائیل بوده است. به نظر من آمریکا بیش از این به حاشیه رانده خواهد شد.

اسپوتنیک: حال سوال این است که اگر تهدیدهای ترامپ ادامه یابد و واشنگتن آنها را عملی کند، فلسطینی‌ها برای جلب حمایت چه کسی در مذاکرات صلح تلاش خواهند کرد؟

مایک ناپیر: چند قدرت مهم دیگر در منطقه و در سطح بین الملل وجود دارد که امکان دارد جایگزین آمریکا شوند. یکی از این قدرت‌ها اتحادیه اروپا است. برای مثال «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، به سرعت در حال ترسیم خطی بین سیاست خارجی خود با سیاست خارجی ترامپ هستند. البته مطمئن نیستم سیاست خارجی آنها به نفع مردم خاورمیانه باشد. کشور بعدی چین است که نفوذ سیاسی و اقتصادی آن در حال گسترش است و مطمئناً چینی‌ها مایلند نقش بیشتری را در شرق مدیترانه ایفا کنند. به نظر من به حاشیه رانده شدن آمریکا در کوتاه مدت یا میان مدت برگشت ناپذیر است.

انتهای پیام/

گزارش اسپوتنیک از کنار گذاشته شدن آمریکا از مذاکرات میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار