انتقاد تیلرسون از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌های ایران

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با آسوشیتدپرس از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌های اخیر در ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، جمعه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت دولت ترامپ تلاش می‌کند قانونگذاران را درباره اصلاح قانونی متقاعد کند که به آمریکا امکان می‌دهد در توافق هسته‌ای ایران بماند.

او گفت: تغییرات در این قانون آمریکا که شرایط مشارکت آمریکا در توافق ۲۰۱۵ را مشخص می‌کند باید تا هفته آینده یا مدت کوتاهی پس از آن ایجاد شود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور گفته است یا این توافق را اصلاح و یا این که آن را ترک می‌کند. او گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا وعده ترامپ را درباره اصلاح توافق هسته‌ای محقق کنیم.»

آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روز‌های آینده با مجموعه ضرب‌الاجل‌هایی درباره چگونگی برخورد با توافق هسته‌ای روبه رو است که وی آن را وحشتناک و بسیار آسان‌گیر درباره ایران توصیف می‌کند. هر چند در مذاکرات مقامات دولت و اعضای کنگره هیچ یک از تحریم‌ها درباره فعالیت هسته‌ای ایران تشدید نمی‌شود، در نهایت باید به نتایج مشترکی برسند تا ترامپ متقاعد شود در توافق بماند. 

تیلرسون همچنین در ادامه این مصاحبه از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌ها در ایران به شدت انتقاد کرد. 

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش، درباره کره شمالی گفت: مذاکرات نادر روز‌های آینده میان کره جنوبی و شمالی درباره بازی‌های المپیک، سرنخ‌هایی درباره تمایل پیونگ‌یانگ برای بحث درباره مسائل گسترده‌تر از جمله سلاح‌های هسته‌ای‌اش در اختیار ما قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

مصاحبه تیلرسون با آسوشیتدپرس درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مصطفوی
۱۰:۵۶ ۱۶ دی ۱۳۹۶
خیلی عالی بود تیلرسون برو بمیر
آخرین اخبار