رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری مطرح کرد؛

بودجه میراث فرهنگی محدود است/ تخصیص بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی

مونسان گفت: سازمان میراث فرهنگی با توجه به محدودیت بودجه، توان لازم برای رسیدگی به بناهای تاریخی کشور را ندارد.

تخصیص دو هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری و صنایع دستی/ بودجه میراث فرهنگی محدود است

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور در نشست خبری خود، در خصوص وضعیت فعلی تخصیص بودجه گردشگری و صنایع دستی گفت: دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان به اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی اختصاص داده است. دو هزار و 400 میلیارد تومان از این اعتبار، برای توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ برنامه بودجه ۹۶ ، به سازمان برنامه و بودجه این امکان را داده که اعتباری بالغ بر۸ میلیارد ریال را به حمایت از تولید و اشتغال با اولویت جوانان و کارآفرینی اختصاص دهد. امیدواریم که این امر به تکمیل۱۷۰۰ پروژه گردشگری کمک کند.

مونسان درباره مرمت و محافظت از آثار تاریخی اظهار کرد: برای حمایت و کمک به بخش مرمت و محافظت از میراث فرهنگی به شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود که در خصوص شناسایی بناهای تاریخی شهرها و محدوده آنها، به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند. این امر در خصوص مرمت و تملک نیز کمک می‌کند که شهرداری در چارچوب قانون ورود کند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی با توجه به محدودیت بودجه، توان لازم برای رسیدگی به بناها و سایت‌های تاریخی کشور را ندارد.

مونسان  در ادامه بیان کرد: بخش گردشگری در سامانه بهین‌یاب ثبت شده و از این پس مشمول لایحه حمایت از تولید و اشتغال می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: هم اکنون نگاه‌ها تغییر کرده و بسیاری از شهرداران متوجه شده‌اند که بناهای تاریخی هویت شهرداری هستند؛ البته قرار شد آیین نامه‌ای در این باره با مشارکت وزارت کشور تدوین شود.

مونسان ادامه داد: مصوبه ای که مجلس در قانون برنامه ششم درباره تدوین برنامه جامع گردشگری داشت، خوب است. این مصوبه به ما کمک می‌کند که زیرساختها را گسترش بدهیم و کیفیت آنها را بهتر کنیم. ما در همین رابطه سند راهبردی را آماده کردیم و آن را در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اختیار مجلس قرار داده‌ایم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار