مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه؛

۱۶۷۷ زمین‎لرزه در استان کرمانشاه رخ داده است

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماه گذشته ۱۶۷۷ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فرهاد فروزی مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه  با بیان اینکه در 9 ماه گذشته در مجموع 1677 زمین‎لرزه در استان کرمانشاه اتفاق افتاده است  گفت:بزرگترین زمین لرزه در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون در تاریخ 21 آبان ماه به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در حوالی ازگله رخ داد.

وی با بیان اینکه سرپل‎ذهاب، تازه‎آباد، ازگله، قصرشیرین و گهواره بیشترین آمار زلزله را به خود اختصاص داده‎اند، گفت: بیشتر زمین‎لرزه‎های اتفاق افتاده طی امسال پس‎لرزه‎های مربوط به زمین‎لرزه هفت و سه دهم ریشتری ازگله است  از این تعداد زمین‎لرزه 70 مورد در بهار، 83 مورد تابستان و 1524 مورد در فصل پاییز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 224 مورد زمین‎لرزه در استان کرمانشاه رخ داده است، عنوان کرد: بزرگترین زمین‎لرزه در سال گذشته در تاریخ 22 خرداد با بزرگی چهار ریشتر در حوالی تازه‎آباد به وقوع پیوست.


مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه بیان کرد : شبکه لرزه‌نگاری استان به عنوان مرکز منطقه لرزه‌نگاری غرب کشور با پوشش استانهای کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان با دارا بودن بیش از 18 ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن، تمامی زمین‌لرزه‌‌های رخ داده در کرمانشاه و دیگر استانها را به طور شبانه‌روزی ثبت و پردازش می‌‌کند.

 

انتهای پیام/ز

 


شبکه لرزه‌نگاری استان به عنوان مرکز منطقه لرزه‌نگاری غرب کشوراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار