با مخترعین ایرانی؛

شناسایی محصولات تقلبی به کمک فناوری دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ای شده است که اصالت دارو‌های پزشکی را تایید می‌کند.

به کمک شرکت‌های دانش بنیان محصولات تفلبی ازبین می‌روندبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

 یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ای شده است که برای شناسایی اصالت فرآورده‌های دارویی و سلامت کار می‌کنند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که سامانه مورد نظر به عنوان شناسنامه‌ای برای محصولات حوزه سلامت است، اظهار کرد: برای آنکه هر شخصی از صحت و سلامت فرآورده‌ها آگاهی یابد و بداند که محصول دارای اصالت است، این سامانه کار خود را آغاز کرده است.

 شناسایی محصولات در سامانه دانش بنیان

وی ادامه داد:‌ هر یک از محصولات در سامانه دارای یک شناسنامه‌ هستند که همه اطلاعات در آن ثبت می‌شود؛ برای مثال اطلاعاتی از قبیل سازنده محصول، محل ساخت محصول، این محصول تحت نظارت چه کسی به کشور وارد شده است، از کدام مسیر وارد شده و به طور کلی مسئول پاسخگویی این محصولات را مشخص می‌کند.

 این مدیر دانش بنیان با بیان این موضوع که همه اطلاعات از ابتدا درون سامانه ثبت می‌شوند؛گفت: اگر اطلاعات یک فرآورده و محصول در گذشته توسط کسی راستی‌آزمایی شده باشد، مشخص می‌شود که قبلا کسی این اطلاعات را ردیابی کرده است یعنی یک استعلام هوشمند در  زمان بازرسی‌ها انجام می‌گیرد.

 وی با اشاره به این موضوع که از این سامانه در صنعت بیمه نیز می‌توان استفاده کرد، اظهار کرد: وظيفه بيمه پرداخت پول دارو و نسخه‌های پزشكی است و باتوجه به رواج نسخه الكترونيكي كارايي اين سامانه در صنعت بيمه آشكار تر مي شود زيرا اصليت داروي بيماران را مشخص ميكند .

 وی یادآور شد: این سامانه‌ برای ردیابی و کنترل سلامت داروها و فرآورده‌ها در حوزه پزشکی  طراحی شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار