آشنایی با سوابق رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

رهبر معظم انقلاب در حکمی، حاج علی اکبری را به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور منصوب کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب طی حکمی حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری را به عنوان ریاست این شورا منصوب کردند.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی پیش از این حدود 17 سال ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را بر عهده داشت. وی در مصاحبه ای چندی پیش، درباره ضرورت جوانگرایی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرده بود.

همچنین حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌وگویی بر لزوم جوانگرایی تاکید کرد و گفت: «مطالبه مردم و جوانان کشور این است که تریبون‌داران ائمه جمعه رو به جوانگرایی پیش بروند تا علاوه‌بر درک نسل جوان، بتوانند مردم را در ارتباط با نیازهای روز و مسائل مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اغنا کنند و این خاستگاه توده مردم است.»

آشنایی با سوابق رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

رهبر معظم انقلاب با توجه به ضرورتی که در جامعه و جوانگرایی در بخش های مختلف وجود دارد این نگاه را در این شورا مد نظر قرار دادند و فردی را به این سمت منصوب کردند که کارنامه وی شامل فعالیت های گوناگونی در عرصه جوانان و توجه به این قشر از جامعه است. 

انتصاب حجت الاسلام علی اکبری در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور موجب شد، مروری بر زندگی وی داشته باشیم که در ادامه می خوانید.

حاج علی‌اکبری در تیرماه ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند در خانواده‌ای اصیل و مذهبی به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی را گذراند و با رتبه عالی موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته فقه و حقوق اسلامی شد.

آشنایی با سوابق رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

حاج علی اکبری ضمن اینکه با زبان عربی و انگلیسی آشنایی دارد اما دست از تحصیل برنداشت و به ادامه تحصیل در سطح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت. در مسیر رشد و ارتقای علمی و تقوایی  از محضر بزرگانی، همچون رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت و آیت‌الله جوادی آملی بهره‌ها برده است.

وی در هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان عضویت دارد و قبل از این انتصاب عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوده است. با توجه به کارنامه ای که حاج علی اکبری دارد نشان می دهد وی نزدیک به  ۲ دهه مهم‌ترین دغدغه اش جوانان و نوجوانان و کار با آنان بوده است. این ویژگی می تواند عاملی کمک کننده در درک بهتر جوانان باشد.

آشنایی با سوابق رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

با نگاه به هر گوشه ای از کارنامه حاج علی اکبری ردپایی از جوانان دیده می شود چرا که وی معاون رئیس جمهور در امور جوانان و رییس سابق سازمان ملی جوانان بوده است.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که دوران مسئولیت طولانی و پربار جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیّد رضا تقوی در رأس مجموعه‌ی سیاستگذاری ائمه جمعه به پایان رسیده با تشکر فراوان از خدمات باارزش‌شان در مدت نزدیک به دو دهه، جناب حجةالاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست این مجموعه و جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیّد هاشم رسولی و نیز حضرات حجج اسلام آقای حاج سیّد رضا تقوی، آقای حاج سیّد علی قاضی عسکر، آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری، آقای حاج شیخ عباسعلی اختری، آقای حاج شیخ محمد جعفری گیلانی، آقای حاج سیّد مهدی خاموشی، آقای حاج سیّد علی شاهچراغی را به عضویت در شورای آن منصوب میکنم. انتظار میرود جناب آقای حاج‌علی‌اکبری با ادامه و تکمیل فعالیت‌های گذشته و افزودن کیفیت در آن و بهره گیری از نظرات شورا، بر شکوفائی و تأثیرگذاری این نهاد مبارک رحمانی بیفزایند.

والسلام علی جمیع اخواننا و رحمة‌الله

سیّد علی خامنه‌ای

۱۶ دی ماه ۱۳۹۶

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار