صادرات ۳۳۰ میلیون دلاری از مازندران به بازار‌های هدف

فعالان اقتصادی مازندران ۳۳۰  میلیون دلار تولیدات مختلف را به بازار‌های هدف صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال، با بیان اینکه با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران مؤثر استان که در ۹ ماه نخست امسال ۳۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند، مذاکره کردیم، گفت: در حمل ونقل یکپارچه و ترکیبی و بازرگانی، مشکلات بزرگی در استان وجود دارد که برای صادرات محصولات بخش‌ های مختلف، به این ظرفیت نیازمندیم.

وی بر ظرفیت‌سازی اشتغال تأکید کرد و افزود: هسته‌های افراد دانش‌آموخته باید مدیریت شوند تا بتوانند مشاغل نو را در رشته‌های مختلف، خصوصاً حوزه آی تی، راه‌اندازی نمایند.

اسلامی بابیان اینکه برای ساماندهی اشتغال تحصیل‌کردگان لازم است جامعه هدف و ظرفیت‌های تحصیلی را بشناسیم، گفت: از دانشگاه‌های استان خواستیم تقسیم‌بندی جنسیتی، سنی، دانشی، رشته تحصیلی و وضعیت اشتغال فارغ التحصیلات سال ۹۰ تاکنون استان را ارائه نمایند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه  باید تقاضامحوری و ظرفیت بازار روی جهت‌گیری‌های آموزش عالی مؤثر باشد تا سازمان‌دهی‌های حوزه اشتغال به درستی صورت گیرد، افزود: مهم‌ترین علت بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان، فقدان مهارت لازم متناسب با نیاز بازار کار است لذا تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه علمی کاربردی کشور، به‌منظور مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان برای ورود به بازار کار امضا کردیم.

اسلامی بابیان اینکه از شرکت شهرک‌های صنعتی خواستیم تا با بازدید، ممیزی و مستندسازی کامل، ماهیت صنایع و واحد‌های تولیدی استان را ارزیابی و کیفیت محصولات و مشکلات واحد‌ها را شناسایی نماید تا تصویر روشنی از نقشه تولید در استان داشته باشیم، گفت: تاکنون ۲۵۰۰ مورد موافقت اصولی در استان صادرشده که از این تعداد، ۱۰۰۰ واحد فعال ۵۰۰ واحد نیمه فعال و ۱۰۰۰ واحد دیگر، در حال تکمیل هستند.

سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این جلسه گفت: با اقدامات مناسب در حوزه زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان، در سه سال گذشته ۳۸۷ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده و در همین مدت ۲۹۲ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: رونق بخشیدن به تولید ازجمله برنامه‌ های شرکت بوده و اعطای تسهیلات موردنیاز به واحد‌های تولیدی، می‌تواند به رونق تولید کمک کند.

انتهای پیام/ م

صادرات میلیونی کالا ۹ ماه امسال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار