در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۱۱۸ موقوفه در امر ازدواج ثبت شد/ بهره مندی یک هزار و ۲۹۵ نفر از طرح «پیوند آسمانی»

حجت الاسلام و المسلمین عادلی گفت: ۱۱۸موقوفه در امر ازدواج ثبت شده که سال گذشته ۱۲۹۵ نفر از این موقوفات بهره‌برداری کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین، ولی عادلی مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای طرح نیات و وقف در امر ازدواج گفت: به برکت موقوفات کشور و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و امامزادگان، طرح «پیوند آسمانی» را همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) حدود ۸ سال است که در دستور کار داریم و این پیوند آسمانی را تا اواخر آذرماه سال آینده برگزار خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که امر ازدواج را جزو اولویت نیات واقفین قرار داده ایم، بحث جایگاه ازدواج در دین مبین اسلام است و تاکید پیامبر اسلام (ص) در امر ازدواج است که می‌فرمایند: «در اسلام هیچ بنایی ساخته نشده است که نزد خداوند محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد.»
 
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا اشاره به اینکه نشانه دشمن به برهم زدن خانواده‌های ماست، بیان کرد: دشمنان ما اگر بخواهند جامعه‌ای را متلاشی کنند، یکی از نشانه‌های آن‌ها خانواده‌ها هستند تا با رواج بی بند و باری علاقه جوانان ما به از ازدواج و تشکیل خانواده دور کنند. به همین سبب ما اگر بخواهیم در جهت مقابل تهاجم دشمن حرکت کنیم، جوانان را باید در امر ازدواج ترغیب کرده و امر ازدواج را برای آن‌ها تسهیل کنیم.
 
وی تاکید کرد: بنابراین یکی از نکات مهم در امر ازدواج، توطئه‌های دشمن است. دشمن اگر بخواهد به ما آسیب بزند، از راه اشاعه فحشا و منکر در جامعه که یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی است وارد می‌شود. به همین منظور باید از ظرفیت‌های وقف و کمک‌های خیرین و مردم استفاده کرد تا با دشمن مقابله کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین عادلی با اشاره به ظرفیت موقوفات در امر ترویج ازدواج، افزود: در کل کشور ما ۱۱۸ موقوفه در رابطه با ازدواج داریم که تولیت آن‌ها یا برعهده سازمان اوقاف و یا خود واقف متولی آن شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در امر ازدواج موقوفات داریم، اما نسبت به دیگر نیات چنان اعتبار و جایگاه قابل توجهی ندارد. اما می‌شود با فرهنگ سازی و تبلیغ صحیح به کار‌های بسیاری از قبیل: کمک هزینه خرید جهیزیه، تامین مسکن و وام‌های قرض الحسنه به جهت تسهیل امر ازدواج، انجام داد. 

یکی از راه‌های استفاده از بقاع متبرکه، فرهنگ سازی در امر ازدواج است

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از بقاع متبرکه و امامزادگان برای تبلیغ و ترویج امر ازدواج و دیگری کمک‌های مردمی و خیرین است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عادلی با اشاره به نیت موقوفات در ازدواج اظهار کرد: در بحث تسهیل ازدواج، کمک هزینه خرید جهیزیه، تامین مسکن و وام قرض الحسنه ویژه زوجین در نظر گرفته شده است؛ که اگر کسی بخواهد خانه‌ای را به طور دائم وقف کند در تامین مسکن می‌تواند واقف باشد و یا در موقفه‌ای دیگر اگر شخصی پولی را در بانکی گذاشته، براساس آن پول، زوج‌های جوان می‌تواند وام دریافت کنند.
 
وی با توجه به عملکرد سال‌های پیشین، آماری از استفاده کننده‌های طرح «پیوند آسمانی» اعلام کرد و گفت: سال ۹۶ تعداد کسانی که از طرح «پیوند آسمانی» استفاده کردند، یک هزار و ۲۹۵ نفر بوده است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.