تلاش برای انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت با دانشگاه علوم بهزیستی

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حوزه سلامت اجتماعی می توان همکاری ها برای ارتقای سلامت اجتماعی جامعه را گسترش داد.

تلاش برای انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت با دانشگاه علوم بهزیستیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمدهادی ایازی در جمع هیات رییسه و مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با بیان ۱۲ محور از برنامه های وزارت بهداشت در زمینه سلامت اجتماعی جامعه، از رئیس این دانشگاه خواست تا در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت، نسبت به تدوین و اجرای طرح های حوزه سلامت اجتماعی مشارکت داشته باشند.

ساختار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تقویت می شود

وی بر تقویت ساختار معاونت اجتماعی این دانشگاه را همانند دانشگاه های بزرگ کشور تاکید کرد و گفت: مرکز مطالعات "اجتماع محور سلامت" با مشارکت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاسیس می شود. این مرکز می تواند پاسخگوی نیازهای علمی و آموزشی تمامی مراکز تحقیقات و گروه های مرتبط با حوزه سلامت اجتماعی در کشور باشد.

 معاون اجتماعی وزارت بهداشت مشارکت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای تدوین ساز و کارهای لازم جهت اجرای ۱۲ محور از برنامه های حوزه سلامت اجتماعی جامعه را مهم دانست و افزود: تدوین سند اجتماعی کشور، مراحل پایانی خود را می گذراند و بنا است تا از ابتدای سال آینده اجرا شود و اجرای آن، نیاز به تدوین برنامه ها براساس موارد ذکر شده در این سند دارد که اعضای هیات علمی و متخصصان حوزه سلامت اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می توانند در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند.

پیگیری اجرای سند ملی سالمندی کشور را یکی از برنامه های وزارت بهداشت

ایازی، پیگیری اجرای سند ملی سالمندی کشور را یکی از برنامه های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: باید برای اجرای این سند بودجه مشخصی در نظر گرفته شود که نیاز به همکاری متخصصان و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این بخش داریم.

 وی با اشاره به فعالیت شبکه سازمان های مردم نهاد و خیران در کشور، اظهارداشت: با توجه به پتانسیل و توانایی اجرایی این سازمان ها در شهرها و مناطق مختلف و مشارکت موثر آنها در اجرای برنامه های سلامت اجتماعی در جامعه ، می توانیم از ظرفیت های علمی و آموزشی اعضای هیات علمی و امکانات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در جهت تقویت این شبکه و اعضای آن ، بهره مند شویم.

 وی همچنین گفت: تاکنون ۵۸۰ خیریه پشتیبان بیمارستان در سطح کشور پیش بینی کردیم که یکی از وظایف آن ها، مددکاری بیمارستان ها است و امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بتوانیم ساز و کارهای لازم برای آموزش و اجرای برنامه های وزارت بهداشت در این بخش را تدوین کنیم.

 ایازی اظهار داشت: سند ملی توانبخشی با همکاری مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، در حال تدوین است و با این نقشه راه، می توان به خیرین و بخش های مختلف در این حوزه کمک کرد.

 معاون اجتماعی وزارت بهداشت یکی از محورهای اصلی وزیر و وزارت بهداشت از "اجتماعی شدن نظام سلامت" ذکر کرد و افزود: برنامه های این بخش بسیار گسترده هستند و تاکنون ۶۹ شاخص "عدالت در سلامت " تصویب شده که متخصصان و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می توانند در زمینه تدوین برنامه ها و تعریف مداخلات لازم ، وزارت بهداشت را یاری دهند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار