مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان;

اولویت آموزش وپرورش استقرار پایه دوازدهم درسال تحصیلی آینده است

با حذف دوره پیش‌دانشگاهی، استقرار پایه دوازدهم مهم ترین اولویت و چالش آموزش و پرورش استان سمنان در مدارس است.

 محمدرضا جهان مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت : مطابق با سند تحول آموزش و پرورش، در پایان سال تحصیلی آینده نظام آموزشی استقرار کامل خواهد داشت و دوره دوم متوسطه، 3 ساله خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده ، نظام آموزشی جدید استقرار کامل خواهد داشت افزود: باسه ساله شدن هنرستان‌ها نیازمند افزایش تجهیزات و نیروی انسانی هستیم.

تحقق توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در استان سمنان

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان به تحقق توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در استان اشاره کرد وگفت: استان سمنان از این حیث در بین استان‌های کشور رتبه نخست را دارد.

جهان با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی گفت: باید در هدایت تحصیلی تلاش شود فرزندان به سمتی هدایت شوند که در هنگام فارغ‌التحصیلی تازه به‌دنبال کار نگردند و بعد از فارغ‌التحصیلی و اخذ مدارک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا دغدغه پیداکردن شغل را نداشته باشند.

وی باتاکید براین امر که اولویت مهم آموزش وپرورش استان ،استقرارپایه دوازدهم درسال تحصیلی آینده است گفت: کرد: با 3 ساله شدن دوره هنرستان‌ها در نیرو و تجهیزات و فضا با کمبود روبه‌رو می‌شویم که برای برطرف کردن این مشکل باید راهکارهایی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.