برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با آفات کلزا در باوی

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باوی از برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه و مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی اصغر هدایت، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باوی اظهار داشت: با حضور محققین مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی خوزستان، کشاورزان اصلی و تابعی و کارشناسان، کارگاه آموزشی تغذیه و مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز ویژه سایت های الگویی کلزا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در این شهرستان تشکیل شد.

وی بیان کرد: این کارگاه در سایت های الگویی واقع در دهستان ویس برگزار گردید که در آن، محققین با مشاهده سایت ها توصیه های علمی و فنی را جهت اجرای بهتر سایت ها بیان کردند و کشاورزان نیز در خصوص مسائل و مشکلات زراعی با محققین و کارشناسان تبادل نظر کردند و از توصیه های محققین بهره مند شدند.

هدایت در ادامه افزود: ۳ سایت الگویی کلزا با اهداف ارتقاء میانگین تولید، افزایش بهره وری آب، دستیابی به الگوی کشت مطلوب و ارتقاء سطح دانش و آگاهی بهره برداران در شهرستان اجرا گردید که هر سایت کشاورز اصلی، ۲۰ نفر کشاورزان تابعی و یک نفر کارشناس مسئول دارد که در تمامی مراحل زراعی کشاورز را راهنمایی می کند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باوی اظهار داشت: تعداد کل سایت های الگویی شهرستان ۹ سایت می باشد که ۳ سایت آن کلزا و ۶ سایت آن گندم می باشد.

انتهای پیام/گ

کارگاه آموزشی مبارزه آفات کلزا در باوی برگزاری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.