رویدادهای مهم افغانستان در روز شنبه

ادامه چالش شناسنامه، عملیات نیروهای افغان علیه طالبان، خواست شماری از طالبان برای برکناری رهبر این گروه و ربوده شدن 20 مسافر توسط طالبان رویدادهای مهم روز شنبه افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در روز شنبهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه چالش شناسنامه، عملیات نیروهای افغان علیه طالبان، خواست شماری از طالبان برای برکناری رهبر این گروه و ربوده شدن 20 مسافر توسط طالبان رویدادهای مهم روز شنبه افغانستان است.

** ادامه چالش توزیع شناسنامه در بین نمایندگان
چالش بین نمایندگان مجلس افغانستان در مورد طرح توزیع شناسنامه الکترونیکی امروز هم ادامه یافت.این رویارویی بیشتر بین نمایندگان پشتون ها و تاجیک ها در مجلس ادامه یافت که پشتون ها از فرمان رئیس جمهوری در باره قانون ثبت و احوال نفوس حمایت و تاجیک ها علیه آن مخالفت کردند.شماری از نمایندگان مجلس که در فرمان رئیس جمهوری در آن ثبت نام اقوام آمده است، آن را به مثابه آغاز جنگ داخلی و تجزیه این کشور استدلال کرده و خواهان حذف آن شدند اما شماری دیگر ثبت نام اقوام را حق آنان دانسته و از آن حمایت می کنند.

**عملیات های نیروهای افغان علیه طالبان
در عملیات نیروهای افغان در استان «هلمند» 9 عضو گروه طالبان کشته و 18 تن از آنان از جمله چند فرمانده این گروه دستگیر شدند.اداره امنیت ملی افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای افزوده است که قاری «سیف الله» قاری «جان عالم» و «فضل» مسؤل مالی گروه طالبان در جنوب هلمند بازداشت شده اند.همچنین در عملیات جداگانه در استان «سمنگان»پنج تن از اعضای تروریستی این گروه شناسایی و دستگیر شدند.

**خواست شماری از طالبان برای برکناری رهبر این گروه
منابع خبری افغانستان روز شنبه اعلام کردند که افراد گروه طالبان درغرب این کشور خواستار برکناری «ملاهبت الله» از رهبری این گروه شده است.براساس این گزارش طرفداران ملا«اخترمحمد منصور» هبت الله را متهم به نفاق افگنی در بین طالبان کرده و افزوده اند که دیگر از هبت الله پیروی نمی کنند و از دیگر افراد طالبان نیز خواسته اند از وی پیروی نکنند.

**ربوده شدن 20 مسافر به دست طالبان در «فراه»
مقامات محلی استان فراه افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان صبح امروز 20 مسافر را در شهرستان «بالابلوک» از خودروها پیاده کرده و با خود برده اند.براساس اظهارات این مقامات در باره هویت این افراد اطلاعاتی نداده و گفته اند که تاکنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

**تخریب پایه برق وارداتی از ایران در هرات
یک منبع خبری افغانستان روز شنبه اعلام کرد که گروه طالبان یک پایه برق وارداتی از ایران به استان هرات را در شهرستان «زنده جان» تخریب کرده است.سخنگوی استاندار هرات افغانستان با تائید این خبر گفت که گروه طالبان از مردم شهرستان زنده جان گفته است که در مقابل مصرف هر کیلووات برق 2 افغانی به آن ها بپردازند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار