ترامپ: هر کاری که درباره روسیه انجام دادم، صددرصد درست بود

رئیس‌جمهور آمریکا گفت او و کمپین انتخاباتی‌اش هیچ جرمی را در مسئله ارتباط با روسیه مرتکب نشده‌اند و هر کاری که کرده‌اند کاملا درست بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که هر کاری که درباره تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا انجام داده است 100 درصد اقدام درستی بوده است و او و کمپین انتخاباتی اش هیچ جرمی را در خصوص ارتباط با روسیه مرتکب نشده اند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در «کمپ دیوید» گفت: «هر کاری که انجام دادم صددرصد درست بود. این داستانی که در نیویورک تایمر منتشر شد حقیقت ندارد. اما هر کاری که من انجام دادم صددرصد درست بود. من اینگونه هستم، کارها را درست انجام می دهم. من فکر می کنم که این پرونده دیگر تمام است. هیچ ارتباطی میان ما و روسها نبوده است. حالا متوجه می شوید که ارتباطی میان هیلاری کلینتون و حزبش با مقامات روس وجود داشته است.»

وی افزود: «این تحقیقات برای کشور ما بسیار بسیار بد بوده است. این تحقیقات کشور ما را احمق جلوه می دهد و اینجا کشوری است که من نمی خواهم چنین اتفاقی برایش بیفتد. تا زمانی که من اینجا هستم اجازه نمی دهم کشورم احمق نشان داده شود.»

ترامپ این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که روز پنجشنبه روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی جزئیات بیشتری درباره تلاش های ترامپ و کاخ سفید برای توقف تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد. گزارشها حاکی از آن است که ترامپ به جف سشنز، دادستان کل آمریکا فشار آورده است که خود را از پرونده دخالت روسیه کنار نکشد.

رابرت مولر مسئول تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. وی پیشتر علیه «پال منافورت» و «جورج پاپادوپولوس»، مشاور سیاست خارجی ترامپ اعلام جرم کرد. پال منافورت در اوت سال 2016 میلادی ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت. پس از انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه وی میلیونها دلار کمک مالی از یک حزب سیاسی حامی روسیه در اوکراین دریافت کرده است، وی از سمت خود کناره گیری کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم بارها ادعای دخالت روسیه در انتخابات را رد کرده و حتی گفته است اگر روسیه در انتخابات مداخله کرده باشد، باراک اوباما باید جلوی آن را می گرفته است.


انتهای پیام/

ترامپ بار دیگر ارتباط کمپین انتخاباتی‌اش با روس‌ها را رد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار