مسئول موسسه قرآنی راهیان نور فاطمه(س) همدان :

روش تدریس نادرست قرآن یکی از مشکلات جوامع قرآنی

 مسئول موسسه قرآنی راهیان نور فاطمه(س) همدان گفت:یکی از مشکلات جوامع عصر حاضر روش‌های تدریس غلط و نادرست است

یکی از مشکلات جوامع قرآنی روش تدریس نادرست قرآنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اعظم اعلابیگی، مسئول موسسه قرآنی راهیان نور فاطمه(س) همدانافزود: کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، حفظ و مفاهیم از جمله دوره‌های قرآنی موسسه راهیان نور فاطمه(س) است که دو بار در طول هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد مربیان موسسه در طول سال متغیر است اضافه کرد: مربیان این مجموعه همگی اساتید مجرب و متخصص بوده و دارای مدرک معتبر از سازمان تبلیغات هستند.

مسئول موسسه قرآنی راهیان نور فاطمه(س) همدان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات این موسسه نبود مکان مستقل جهت انجام فعالیت‌ها است که این خود عاملی مهم در کاهش فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این مجموعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه داشتن مکانی مستقل برای فعالیت‌ها و حضور سه مدرس با مدرک لیسانس از جمله شرایط ادامه فعالیت‌های موسسات قرآنی است عنوان کرد: داشتن مدرک بدون در نظر گرفتن سابقه فعالیت، شاید کمی به دور از انصاف باشد.

مسئول موسسه قرآنی راهیان نور فاطمه(س) همدان ادامه داد: یکی از مشکلات جوامع قرآنی عصر حاضر روش های تدریس غلط و نادرست است شرايط كنونی جامعه به‌گونه‌ای است كه زمينه آموختن صفات اخلاقی و قرآنی در جامعه به‌راحتی مهيا نيست از طرف دیگر خانواده‌ها هم در اين زمينه ضعيف عمل می‌كنند و تنها به اتكاي الگوهاي عملي مي‌توان آنان را به ارزش‌هاي ديني ترغيب نمود.

اعلابیگی خاطر نشان کرد: در نظام آموزشي تدريس مفاهيم و آموزه‌های قرآنی، به‌ويژه مهارت روخواني قرآن به نحو مطلوب صورت نمي‌گيرد و دانش‌آموزان ابتدايي در شرايطی به دوره تحصيلی راهنمايی وارد می‌شوند كه قادر به روان‌خوانی و روخوانی قرآن نيستند.

وی تاکید کرد: در اینجاست که مهم‌ترين مشكل در نظام آموزشي رخ می‌نمايد و ضرورت به‌كارگيري روش‌هاي مناسب آشكار مي‌شود در حال حاضر شيوه‌هاي گوناگوني در تدريس دروس ديني و قرآن مورد استفاده دبيران و آموزگاران در دوره‌هاي مختلف آموزشي است که غالب اين شيوه‌ها بر پايه روش‌هاي قديمي و سنتي است و گاهي بدون آموزش قبلي تنها به اتكاي تجربه شخصي معلم توسط خود وي انتخاب مي‌شود.

مسئول موسسه قرآنی راهیان نور فاطمه(س) همدان بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کنونی جوامع قرآنی سنجش قرآن آموزان بر اساس موفقیت یا عدم موفقیت در آزمون است اظهار کرد: ما گاها شاهد آن هستیم که یک فعال قرآنی با وجود سابقه و استعداد فراوان در یک رشته با حضور در یک مسابقه و آزمون آنگونه که باید نمی‌تواند بدرخشد.

اعلابیگی گفت: علت این امر می‌تواند به استرس و نگرانی‌های مسابقه و حتی مغایرت برخی آزمون‌ها با استاندا‌ردهای تعریف شده باشد که مسئولین ذی‌ربط باید حتما به این مهم توجه داشته باشند و بدانند که آزمون ملاک ارزیابی یک شخص نیست.

انتهای پیام/ب

تدریس نادرست آموزش قرآن در استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.