برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآن در بیجار

نمایشگاه آثار خوشنویسی با نمایش بیش از 40 اثر خوشنویسی هنرمند کُرد اهل دیواندره در استان کردستان از امروز به مدت یک هفته برپا است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر تمرخانی هنرمند کرد اهل دیواندره گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در قالب هنر، رسم الخط ثلث و نسق می تواند در آشنایی و جذب علاقمندان به زیبایی های قرآن تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: از دوران ابتدایی علاقه شدیدی به هنر نقاشی و خوشنویسی داشتم و بدون هیچ گونه آموزشی از همان دوره تحصیلات ابتدائی تاکنون بیش از سه هزار تابلوی آیات قرآنی را خلق کرده ام.

این هنرمند دیواندره ای بیان کرد: برای پاسخ به اهانت کشیش آمریکایی به قرآن کریم تاکنون 30 جزء قرآن کریم را با خط خوش کتابت کرده ام که بیش از 107 روز طول کشیده است.

تمرخانی افزود: در همین راستا، چهار جلد کتاب از جزء های 29 و 30 قرآن کریم را به خط خوش نسق کتابت کرده ام.

وی گفت:به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو، 20 جلد کتاب شامل جزء های 29 و 30 قرآن کریم را در نمایشگاهی که در 30 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد، به خانواده های آن عزیزان اهداء خواهم کرد.

تمرخانی بیان کرد: بیش از هشت جلد از احادیث و فرمایشات حضرت پیامبر(ص)، ائمه معصومین (ع) و سه هزار تابلو تزئینی آیات قرآنی، تنها بخشی از آثاری است که تاکنون خلق کرده ام.

این هنرمند با خالق آثار زیبای هنری از قرآن کریم تاکنون در شهرهای سنندج، دیواندره، سقز، بانه، بیجار، اصفهان و تهران با برگزاری نمایشگاه های متعدد، آثار هنری خود را به نمایش گذاشته و سپس همه آثار خود را به علاقه مندان هدیه داده است.

دراین نمایشگاه نیز که به مدت یک هفته برگزار می شود، بیش از 350 عدد از آثار در قالب تابلو آیات قرآنی به علاقه مندان نوجوان و جوان اهدا می شود.

انتهای پیام/م

نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآن در بیجار برپا شد

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.