خاکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

180 کودک مجهول الهویه در بهزیستی استان تهران حضور دارند/صدور شناسنامه پس از فرزندخواندگی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: 180 کودک مجهول الهویه در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

180 کودک مجهول الهویه در بهزیستی استان تهران حضور دارند/صدور شناسنامه پس از فرزندخواندگیاحمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آمار خانه کودک و شیرخواگاه های مراکز بهزیستی استان تهران، در حال حاضر 180 کودک مجهول الهویه در مراکز نگهداری از کودکان بهزیستی استان تهران نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان تهران برای دریافت یک کد شناسایی موقت، تعامل مشترک و چند جانبه‌ای را با قوه قضاییه، ثبت احوال و استانداری برقرار کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: بر اساس نتایج اولیه تعاملات با دستگاه‌های مذکور، پیش بینی می‌شود که طی 3 هفته آینده مشکلات مربوط به کد شناسایی کودکان مجهول الهویه حل شود و پس از آن برای این کودکان دفترچه سلامت صادر خواهد شد.

خاکی یادآور شد: اغلب کودکان مجهول الهویه از طریق بیمارستان‌ها به بهزیستی منتقل شده‌اند و برخی دیگر از این کودکان نیز کودکان رها شده در خیابان هستند و بخشی هم به مادران معتاد و آسیب دیده از کارتن خوابی مربوط می‌شوند که در حال حاضر اطلاعات خاصی از آن‌ها در دست نیست و متاسفانه کودکان این قبیل مادران به انواع بیماری‌ها مبتلا هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی کودکان مجهول الهویه که به بهزیستی منتقل شده‌اند، مسئله درمان این کودکان است و از آنجا که هیچ گونه اوراق هویتی ندارند، فاقد دفترچه های درمانی هستند و هزینه درمان کودکان مجهول الهویه بسیار زیاد است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: استاندار تهران راهکارهایی را  در خصوص درمان و هزینه‌های جانبی این مسئله در خصوص کودکان مجهول الهویه ارائه کرده است که پیش بینی می‌کنیم مشکلات مربوط به این حوزه تا هفته آینده مرتفع شود.

خاکی تاکید کرد: هم اکنون قوه قضاییه، ثبت احوال، دادگستری، استانداری و سازمان بهزیستی به صورت مشترک، امور مربوط به کودکان مجهول الهویه در استان تهران را پیگیری می‌کنند و بر اساس مهلت زمانی که استانداری برای این دستگاه‌ها تعیین کرده است، این دستگاه‌ها موظف هستند تا موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

بار مشکلات کودکان بدسرپرست بیشتر است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: برای کودکان مجهول الهویه زمانی که به فرزند خواندگی پذیرفته شوند، شناسنامه صادر می‌شود و بیشتر مشکل این کودکان قبل از فرزندخواندگی است و همانگونه که اشاره شد برای دریافت کد شناسایی موقت، با سازمان های ذی‌ربط رایزنی‌های مورد نیاز انجام شده است.

خاکی امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه کودکان مجهول الهویه به جز مشکلات درمانی مشکل خاص دیگری ندارند و تمام تمرکز ما نیز بر دریافت کد شناسایی و حل مسائل و مشکلات درمانی این کودکان است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی کودکانی که در مراکز نگهداری از کودکان بهزیستی حضور دارند، بیشتر مربوط به کودکانی است که بدسرپرست هستند و مسئله عدم صدور قیمیت آن‌ها و همچنین کودکانی که پدر یا مادری فاقد صلاحیت دارند، رسیدگی به وضعیت کودکان بدسرپرست را سخت می کند.

انتهای پیام/

تعداد کودکان مجهول الهویه در بهزیستی تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار