ریاض المالکی: کشورهای عربی با تصمیم باطل و غیرقانونی ترامپ درباره قدس مخالفند

وزیر امور خارجه فلسطین اعلام کرد وزرای امور خارجه عرب در مخالفت با تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس و مقابله با آن توافق دارند.

ریاض المالکی: کشورهای عربی با تصمیم باطل و غیرقانونی ترامپ درباره قدس مخالفندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین، ریاض المالکی،  وزیر امور خارجه فلسطین، گفت در نشست کمیته شش جانبه وزیران امور خارجه عرب متشکل از عربستان، اردن، امارات، مغرب، مصر و فلسطین که با حضور احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه در امان برگزار شد، بر ضرورت دسترسی به بهترین راهکار ممکن برای مقابله با تصمیم باطل و غیر قانونی دونالد ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید شد.

ریاض المالکی بر اهمیت حمایت از تلاش های فلسطینی ها برای حضور در سازمان ملل و نهادها و موسسات بین المللی با هدف مقابله با همه تلاش ها و اقداماتی که برای تغییر وضع و جایگاه شهر قدس صورت می گیرد، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فلسطین در ادامه بر ضرورت افزایش و هماهنگی مواضع و تلاش های کشورهای عربی و گفتگو با جامعه جهانی برای عمل به مسئولیت خود در حفظ حقوق تاریخی و مشروع ملت فلسطین از جمله درباره شهر قدس تاکید کرد.

ریاض المالکی همچنین بر لزوم آغاز تلاش های عملی جامعه جهانی برای پایان اشغالگری های اسرائیل، تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت شهر قدس در مرزهای سال 1967 و نیز حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان مطابق با قطعنامه 194 شورای امنیت و با استناد به ابتکار صلح عربی و تصمیمات و قطعنامه های سازمان ملل تاکید کرد.

المالکی گفت وزیران خارجه شش کشور عربی در نشست روز شنبه در امان پیام شفافی به جامعه جهانی دادند و آن این است که اعراب و مسلمانان در خصوص مسئله فلسطین در موضع و صف واحدی قرار دارند و با هر اقدامی که با قوانین بین المللی مغایرت داشته باشد، مخالفند.

وزیر امور خارجه فلسطین افزود وزیران خارجه عرب بر اهمیت اتخاذ اقدامات قانونی و سیاسی برای مقابله با پیامدهای خطرناک تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس، مقابله با اقدامات غیر قانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در قدس شرقی، بسیج کردن حمایت های بین المللی از فلسطینی ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 و با مرکزیت شهر قدس تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

تاکید وزرای خارجه کشورهای عربی بر ضرورت مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار