اف بی آی: شواهدی مبنی بر حمله به دیپلمات‌های سفارت آمریکا در هاوانا وجود ندارد

نتیجه تحقیقات اف بی آی در کوبا نشان می‌دهد شواهدی دال بر حمله به دیپلمات‌های سفارت آمریکا در هاوانا وجود ندارد.

اف بی آی: شواهدی مبنی بر حمله به دیپلمات‌های سفارت آمریکا در هاوانا وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی؛ «جف فلیک»، سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا اعلام کرد اف بی آی هیچ مدرکی دال بر حمله به دیپلمات های آمریکایی در هاوانا شناسایی نکرده است.

فلیک در دیدار با تنی چند از مقامات کوبایی از جمله «برونو رودریگز»، وزیر خارجه کوبا ضمن آگاهی از نتیجه تحقیقات اف بی آی درباره حمله با سلاح های ناشناخته به دیپلمات های سفارت آمریکا در کوبا، اظهار داشت بازرسان پلیس فدرال آمریکا پس 4 سفر به هاوانا و انجام بررسی های کافی هیچ شواهدی مبنی بر حمله به دیپلمات های آمریکایی با سلاح های مرموز کشف نکرده اند و همه دیپلمات ها در سلامت کامل به سر می برند و هیچ بیماری که در نتیجه حمله با سلاح های ناشناخته باشد، آنها را تهدید نمی کند.

فلیک همچنین به آسوشیتدپرس گفت: هیچ کس نمی گوید دیپلمات های آمریکایی هدف حمله قرار گرفته اند و هیچ مدرکی مبنی بر حمله به آنها وجود ندارد.

برخی منابع خبری در سال 2016 مدعی شدند 24 دیپلمات آمریکایی و اعضای خانواده آنها به دلیل حمله با سلاح های ناشناخته فراصوتی، دچار مشکلات جسمانی جدی شدند. این موضوع موجب خروج دیپلمات های آمریکایی و برخی از کارکنان سفارت آمریکا در کوبا شد.

دولت کوبا ادعای حمله با سلاح های صوتی به کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا را رد کرد و آن را حربه ای جهت آسیب رساندن به روابط دو کشور اعلام کرد.

روابط آمریکا و کوبا در دولت اوباما پس از 50 سال بار دیگر احیا شد این در حالی بود که دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد روابط واشنگتن- هاوانا را به موضع خصمانه باز می گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار