بررسی بیش از ۵۷۰ طرح اشتغال در ادارات استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بیش از ۵۷۰ طرح اشتغال در ادارات استان یزد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ریاحی در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به طرح‌های احصا شده توسط دستگاه‌های استان یزد، گفت: تاکنون ۵۷۴ طرح اشتغال توسط دستگاه‌ها بررسی شد که از این تعداد برخی از ادارات ۴۳ طرح را به کارگروه استان ارسال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: اداره ورزش و جوانان استان ۴۰۱ طرح و جهاد کشاورزی نیز ۱۲۲ طرح در دستگاه‌ها مربوطه به تائید رساندند که از این تعداد ۱۰ طرح به کارگروه استانی ارائه شد و امیدواریم که دستگاه‌ها با پیگیری‌های مدیران نسبت به ارائه طرح‌ها به کارگروه اقدام کنند.

وی به برخی از موانع پیش روی اجرای طرح‌ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: عدم راه‌اندازی سامانه کارا، کم‌بهره بودن تسهیلات روستایی و عشایری، هم‌زمانی اجرای این طرح با طرح اشتغال روستایی و عشایری و عدم قطعی بودن اختصاص منابع یارانه تسهیلات طرح از جمله این موانع است.

در ادامه محمدرضا علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به امکان ثبت‌نام علاقه‌مندان به دریافت تسهیلات نوسازی اصناف تولیدی استان‌ها فراهم شده است، گفت: این طرح‌های از نیمه‌های دی‌ماه سال جاری به سرانه کشور ابلاغ شد و اکنون افراد علاقه‌مند می‌توانند برای بهره‌مند شدن از مزیت‌های آن به سایت بهین یاب مراجعه کرده و کار‌های ثبت‌نام خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت اصناف تولیدی در استان یزد، تصریح کرد: نمی‌توان از نقش مهم آن‌ها در رونق تولید و بهبود شرایط اشتغال نادیده گرفت پس باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که آن‌ها نیز نسبت به گذشته با شرایط ایده آل تری به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/ ا

نقش مهم اصناف تولیدی در رونق تولید وبهبود شرایط اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.