هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی اعتبار برای مهار آب‌های مرزی در اردبیل

فرماندار گرمی گفت: تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به مهار آب‌های مرزی استان اردبیل و بخشی از آن برای شهرستان مرزی گرمی هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، ابراهیم امامی بعد از ظهر امروز در جلسه ساماندهی آب‌های مرزی گرمی اظهار داشت: باتوجه به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مناطق مرزی و محروم داشت در همین زمینه در استان اردبیل نیز برای مهار آب‌های مرزی به منظور جلوگیری از هدررفت منابع طبیعی و نیز اجرای برخی برنامه‌ها حول همین موضوع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است که بخش اعظمی از این اعتبار در شهرستان مرزی گرمی هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی در شمال استان اردبیل تخصیص یافت، افزود: اگر مطالعات این موضوع انجام نشده بود قطعا اختصاص این اعتبار با مشکلاتی مواجه می‌شد و در نهایت شروع عملیات این طرح با وقفه به انجام می‌رسید.

فرماندار گرمی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اقدامات لازم را در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال با حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام دهند که در این رابطه نیازمند همت جهادی هستیم تا سهمی از این تعامل و تلاش به شهر‌های استان اردبیل که مستعد‌ترین مناطق در کشور هستند برسد.

امامی گفت: استان‌هایی که در سطح کشور نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت کرده و در بحث تولید و اشتغال فعالیت‌های موفقی داشتند، در بحث انجام مطالعات برای احداث یک مجموعه و یا طرح اشتغالزا وقفه ایجاد نمی‌کنند که این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و در همین رابطه شهرستان گرمی به عنوان یکی از مناطق مرزی استان اردبیل پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که باید به منظور شکوفا کردن این ظرفیت‌ها برخی زیرساخت‌ها را در منطقه فراهم کرده و اعتبارات لازم را به این منطقه تزریق کرد تا شاهد نتایج خوب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح کارخانه شیرآلات قهرمان به عنوان یکی از واحد‌های تولیدی بزرگ شهرستان مرزی گرمی مغان اظهار کرد: شهرستان گرمی ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف گردشگری و کشاورزی دارد و مجموعه شیرآلات قهرمان یک ظرفیت عظیم با اشتغالزایی بسیار قابل توجه برای منطقه است که با راه‌اندازی ان برای ۶۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می‌آید.

فرماندار گرمی با تاکید بر حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق ظرفیت‌دار استان اردبیل به منظور توسعه آن منطقه افزود: کارخانه شیرآلات قهرمان با سرمایه‌گذاری ۹۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مساحت ۲۹ هکتار و زیر بنای ۳ هکتار توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است و دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران برای زیرساخت‌های این مجموعه اقدام کرده است.

امامی گفت: ۲۴ کیلومتر آبرسانی، برق‌رسانی، گاز رسانی و آسفالت‌ریزی به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که دولت در تکمیل زیرساخت‌های کارخانه شیرآلات قهرمان در این زمینه‌ها هزینه کرده است و امیدواریم در ادامه نیز یاری‌گر بخش خصوصی و مسئولان شهرستان گرمی باشد.

انتهای پیام/ف

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مهار آب‌های مرزی در اردبیل هزینه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.