کافی شاپ در خانه؛

تیر خلاص چای کوهی به افسردگی

افراد برای رفع افسردگی و بی‌خوابی باید سه روز متوالی از چای کوهی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ چای کوهی گیاهی از تیره کلازیاسه است که به مقدار زیاد در آمریکا و اروپا می‌روید و معمولاً به صورت خودرو در میان مزارع گندم و ذرت یافت می‌شود. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

طبع چای کوهی

چای کوهی از نظر طب قدیم ایران، طبع (مزاج) گرم و خشک دارد، بنابراین برای درمان بیماری‌های ناشی از مزاج سرد و رطوبت زیاد مفید است، ماده قرمز رنگِ هایپریسین که در برگ‌های چای کوهی وجود دارد برای التیام زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده می‌شود.

خواص چای کوهی

چای کوهی باعث افزایش اشتها می‌شود؛ این گیاه در درمان و بهبود سرماخوردگی موثر است؛ چای کوهی گرفتگی صدا را باز می‌کند و خلط‌آور است؛ افراد برای رفع افسردگی و بی‌خوابی باید سه روز متوالی از چای کوهی استفاده کنند.

چای کوهی در درمان برخی از بیماری‌ها مانند فلج، مننژیت، کزاز و سیاه سرفه نقش موثری دارد؛ این گیاه کرم معده و روده را هم برطرف می‌کند؛ چای کوهی ادرارآور و قاعده‌آور است.

برای درمان و التیام زخم‌ها، سوختگی‌ها و جای نیش حشرات برگ‌های چای کوهی را پودر کنید و روی زخم‌های عمیق قرار دهید؛ چای کوهی، اسهال خونی را درمان می‌کند.

این گیاه تاثیر چشمگیری در بهبود درد پشت، گردن و سیاتیک دارد؛ نوشیدن چای کوهی، برای رفع کم خونی مفید است.

چای کوهی ویروس‌ها را از بین می‌برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ مصرف این گیاه در مبتلایان به روماتیسم و درد مفاصل ضروری است؛ جوشانده سرشاخه‏‌هاى چای کوهی مجارى ادراری را ضدعفونی و سردرد و میگرن را رفع می‌کند؛ این گیاه خاصیت ضدسرطانی هم دارد.

طرز تهیه دمنوش و جوشانده چای کوهی

برای تهیه دمنوش چای کوهی یک قاشق مربا خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و با قاشق هم بزنید، سپس روی آن را با یک نعلبکی بپوشانید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند تا دَم بکشد. آن را صاف و با کمی عسل میل کنید.

برای تهیه جوشانده چای کوهی باید حدود یک قاشق چای‌خوری برگ و گل خشک این گیاه را در ۲ فنجان آب جوش بریزید و این ترکیب را آن‌قدر بجوشانید تا یک فنجان از آن باقی بماند.

موارد منع مصرف چای کوهی

زنان باردار و همچنین افرادی که قرص‌های ضد بارداری، آسم، سرماخوردگی و حساسیت استفاده می‌کنند باید از مصرف چای کوهی پرهیز کنند. استفاده زیاد از چای کوهی برای افراد گرم مزاج مضر است و موجب خون‌آلود شدن ادرار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.