همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید آیین زاده

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید نوروز آیین زاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهیدآیین زادهبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید نوروز آیین زاده، یکی از شهدای دفاع مقدس را بخوانید: سال1305 در روستای پاره‌علیا از توابع شهرستان میاندوآب نوزادی به دنیا آمد كه نام او را نوروز گذاشتند. نام پدرش علی بود و بر آئین اسلام پای‌بند و از دوستان و پیروان پاك امیرالمؤمنین(ع) بودند.

فقر فرهنگی نظام حاكم و نداشتن بضاعت مالی خانواده از عواملی بود كه شهید نوروز آئین زاده را از رفتن به مكتب و كسب علم و دانش بازداشت. در زیر چتر حمایتی خانواده بزرگ شد تا به سن جوانی رسید و سنت پاك نبوی زندگی را به حركت درآورد و تشكیل زندگی داد و صاحب 3 دختر و 2 پسر گردید. با كارگری و كشاورزی چرخ زندگی را به حركت در آورد و از دسترنج خود بهره برد و فرزندان خود را تربیت نمود. با تحقق انقلاب اسلامی او هم خوشحال بود كه حكومت جور از بین رفت و حكومت صالحان بر ایران سایه انداخت چون به انقلاب و امام علاقه داشت.

دشمنان معنویت و عدالت و دین بعد از پیروزی انقلاب همه جای ایران را  نا امن كرده بودند؛ شهر و دیاری نبود كه به نحوی مورد تهاجم وطن فروشان و مزدوران اجانب قرار گرفته باشد. روستای پاره‌علیای میاندوآب هم در سال 59 ششم شهریور ماه با گلوله‌های آتشین ضدانقلاب گروهكهای كومله و دمكرات به خاك و خون كشیده شد و مردم بی‌گناه قربانی اهداف شوم آنان گشت. نوروز آئین‌زاده هم در این تاریخ یعنی59/6/6 مورد هدف گلوله‌های دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار