رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

تمدید مهلت تکمیل اطلاعات فنی مسابقات رباتیک امیرکبیر

صادق نژاد گفت: مهلت پیش ثبت نام و تکمیل اطلاعات فنی هفتیمن دوره مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) تا ۲۵ دی ماه ۹۶ تمدید شد.

تمدید مهلت تکمیل اطلاعات فنی مسابقات رباتیک امیرکبیربه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات رباتیک این دانشگاه اظهار کرد: این رقابت علمی با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا از ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر مسابقات فیراکاپ آزاد ایران با اشاره به لیگ‌های این دوره از مسابقات، خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات در قالب ۱۴ رشته مسابقات رباتیک و در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی متناسب با استاندارد‌ها و قوانین جهانی این مسابقات برگزار خواهد شد.

به گفته وی برگزیدگان این رقابت‌ها به مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ که در اوایل ماه آگوست و در کشور دانمارک برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی این مسابقه را یکی از کامل‌ترین مسابقات حال حاضر در ایران دانست که تمام شاخه‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

صادق نژاد ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آن‌ها و همچنین بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران را از دستاورد‌های مهم این رویداد برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره مطابق برنامه بلند مدت خود که به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است، امسال با شعار "ربات‌ها در خدمت صنایع" برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: مهلت پیش ثبت نام و تکمیل مدارک فنی تیم‌ها جهت حضور در این رقابت‌ها تا ۲۵ دی ماه تمدید شده است.

صادق نژاد تاکید کرد: تیم‌های علاقه‌مند لازم است نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش‌های خود تا زمان اعلام شده اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اضافه کرد: اعضا کمیته فنی این مسابقه از هم اکنون کار بررسی صلاحیت تیم‌های واجد شرایط حضور در این رقابت‌ها را آغاز کرده و در تلاش هستند تا نتایج را تا ۳۰ دی ماه به اتمام برسانند.

وی افزود: ثبت نام نهایی تیم‌ها از ۲۰ دی ماه آغاز و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

صادق نژاد اظهار کرد: هفتمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های حامی خصوصی برگزار می‌شود و امید است تا با برنامه ریزی‌های در دست اقدام متخصصین این امر در کشور و شورای سیاست گذاری تشکیل شده در ذیل وزارتین در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم به جمع بندی مطلوبی در خصوص نقشه راه این حوزه در کشور که یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ایجاد کارآفرینی، پژوهش و ارتباطات بین المللی در کشور است، برسیم.

انتهای پیام/

آخرین مهلت تکمیل اطلاعات فنی مسابقات رباتیک امیرکبیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.