شناسایی حدود هشت هزار گونه گیاهی در کشور

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از شناسایی حدود هشت هزار گونه گیاهی، 570 گونه پرنده و 260 پستاندار در کشور خبر داد.

شناسایی حدود هشت هزار گونه گیاهی در کشور به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  حمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از تنوع زیستی و اقلیمی قابل توجه ایران یاد کرد و گفت: این تنوع باعث شده اکوسیستم‌های غنی جانوری و گیاهی در سراسر کشور داشته باشیم.

وی وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست در کشور را حدود 17 میلیون هکتار اعلام کرد که معادل یازده درصد وسعت کشور است این مساحت در قالب 282 منطقه چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد.

ظهرابی همچنین از شناسایی حدود هشت هزار گونه گیاهی، 570 گونه پرنده و 260 پستاندار در کشور خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از گونه‌های ماهیان، آبزیان و دوزیستان نیز در کشور شناسایی شده است.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از خطر انقراض جدی که برخی گونه‌های گیاهی و جانوری کشور را تهدید می‌کند نیز یاد کرد و ادامه داد: "یوزپلنگ" آسیایی یکی از مهمترین این گونه‌ها است که پرچم و شاخص گونه‌های جانوری در معرض خطر به شمار می‌رود و شرایط ویژه‌ای دارد.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه نیز برخی گونه‌ها منحصر به فرد و حتی در معرض تهدید هستند که از جمله آنها می‌توان به "کرکس مصری"، "شوکا"، "پلنگ" که یک گونه حمایت شده است و افعی دم عنکبوتی که اندمیک کشور است، اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

 

یوزپلنگ  آسیایی  در معرض خطر انقراض جدی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار