معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی کشور خبر داد؛

استفاده از توان مردمی راهی موثر برای مقابله با اعتیاد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مشارکت مردمی راه موفقیت در مبارزه با اعتیاد است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر منطقه ۲ کشور افزود: آنچه که امروز باید به آن توجه شود استفاده از توان مردم برای مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: در این راستا موضوع آموزش دارای ویژگی خاص است، و اگر خواستار مشارکت مردم هستیم باید آموزش‌های مناسب با موضوع پیش گیری را ارائه دهیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت نیز باید از علوم و دانش روز استفاده شود، ادامه داد: از ابتدای سال ۹۲ شاهد ۲ برابر شدن سمن‌های موجود در کشور هستیم و از یک هزار و ۲۰۰ سمن به ۲ هزار و ۳۶۰ سمن رسیده است.

افشار اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید  ۲۵ درصدی  کاهش اعتیاد در کشور داشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت درمان نیز اظهار کرد: از مجموع ۸ هزار مرکز درمانی موجود در کشور ۹۱ درصد بوسیله بخش خصوصی اداره می‌شود، اما در حوزه پیشگیری شاهد حرکت‌های جدید با استفاده از دانش روز هستیم.

انتهای پیام/ ت

مقابله با اعتیاد با مشارکت مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار