کمک 4 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد که در راستای استاندارد سازی بازرگانی و افزایش صادرات به بازارهای جهانی، به افغانستان کمک  مالی می کند.

کمک 4 میلیون یوروریی اتحادیه اروپا به افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا اعلام کرد که در راستای استاندارد سازی بازرگانی و افزایش صادرات به بازارهای جهانی، به افغانستان کمک  مالی می کند.

موریزی جن، رئیس بخش اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه در بخش تجارت و سهولت های بازرگانی افغانستان، کمک‌های مالی را در اختیار کابل قرار خواهد داد.

وزارتخانه تجارت وصنایع افغانستان نیز اعلام کرده است که اتحادیه اروپا برای هدف یاد شده، چهار میلیون یورو تا سه سال آینده برای افغانستان در نظر گرفته است.

مسافر قوقندی، سخنگوی وزارتخانه تجارت و صنایع افغانستان اظهار داشت: افغانستان عضو سازمان تجارت جهانی است؛ از این رو اتحادیه اروپا متعهد است که همکاری فنی و مالی با افغانستان داشته باشد.

گفتنی است که افغانستان بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای منطقه به ویژه آسیای مرکزی وارد می کند. تجار این کشور اخیرا به جای بنادر پاکستان، از بندر آقینه و چابهار استفاده می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.