رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کلاهبرداری از طریق خرید ارز دیجیتالی در تبریز

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که در جهت خرید ارز دیجیتال، کاربران را وسوسه کرده و از آنها کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن محمودی رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی،اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با واریز مبالغی به فردی جهت خرید ارز دیجیتالی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 450 میلیون ریالی کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم در بررسی‌های اولیه شناسایی و پس از اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر و با اعتراف به بزه انتسابی پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: این افراد با جلب اعتماد مشتری مبنی بر بازدید از سایت خرید ارز الکترونیکی، بعد از پرداخت وجوه مورد درخواست دیگر پاسخگوی مشتری نبوده و هیچ گونه ارزی تحویل مشتری نمی‌دادند و فرد در حقیقت پول‌های واریزی را به یغما می‌برد.

محمودی بیان کرد: صرافی‌های فعال در فضای مجازی دارای مجوز نیستند و اصولا گردانندگان اینگونه صرافی‌ها فقط قصد سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران را دارند، از این رو شاهد هستیم که اینگونه صرافی‌ها بعد از دریافت وجوه، پاسخگوی مشتری نبوده و هیچ‌گونه ارزی تحویل خریدار نمی‌دهند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای مجازی بدانند هرگونه مبادله ارزی فقط باید در صرافی صورت گیرد و این مبادله نمی‌تواند آنلاین باشد به این معنا که شما ارز را به حساب صراف واریز کنند و صرافی به شما وجه درخواستی را تحویل دهد، صرافی‌های فضای مجازی که مجوزی نیز ندارند با تعیین شروط خاصی برای کاربران مثل ثبت‌نام در سایت و وارد کردن اطلاعات کامل فرد به همراه شماره حساب به دنبال سرقت اطلاعات آنها می‌باشند.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: طبق ماده 33 دستور‌العمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، صرافی ملزم به ارائه رسید و فاکتور معتبر با امضاء مجاز و ممهور به مهر صرافی و به نام و امضای مشتری می‌باشد. بنابراین صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تخلف نمی‌کنند و در صورت تخلف با مراجعه به بانک مرکزی و ارائه رسید و فاکتور خرید می‌توان از آنها شکایت کرد.

وی گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس بگیرند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.