از روز چهارشنبه؛

افزایش آلودگی شهری در برخی شهرهای خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان از افزایش ضریب شاخص های آلودگی شهری در شهرهای صنعتی استان از روز چهارشنبه با کاهش ارتفاع اینورژن یا وارونگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان داشت: ارتفاع اینورژن صبح امروز در اهواز 340 متر گزارش شده که نسبت به روز گذشته با 165 متر، میزان آلودگی هوا کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امروز پدیده وزش باد با سرعت 50 کیلومتر در نواحی شمالی استان مانند ایذه گزارش شده اما خسارتی اعلام نشده است.

بهادری اذعان داشت: شب گذشته بارش برف ارتفاعات تاراز، گردنه چری، امامزاده عبدالله و صیدون را سفیدپوش کرده است و میزان بارش باران در تاراز 8.5 میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: در 24 ساعت گذشته بستان با 23 و دهدز با صفر درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 22 و 9 درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی بیان کرد: حداقل تا 7 روز آینده پدیده خاصی در استان پیش بینی نمی شود.

وارونگی دما یا اینورژن به پدیده ای گفته می شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می شود و در این شرایط درجه حرارت لایه های پایینی جو کمتر از لایه های فوقانی است؛ در شهرهای بزرگ وارونگی دما باعث آلودگی هوا می شود.

انتهای پیام/گ

آلودگی شهری در خوزستان افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.