آیت‌الله نوری همدانی؛

استکبار تمام توان و تلاش خود را کرده و می‌کند که صدای اسلام را خاموش کند

آیت الله نوری همدانی گفت:پس ازقیام امام خمینی(ره) استکبار متوجه قدرت بزرگ اسلام شده بود،تمام خبرنگاران از کشورهای اروپایی و غربی به محضر امام راحل در نوفل‌لوشاتو می‌آمدند و ایشان برای آن‌ها صحبت می‌کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم و فرهنگ اهل‌بیت(ع) آمده مسئله قیام است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: عبارات فراوانی درباره قیام در منابع اسلامی وجود دارد، خدای متعال در قرآن کریم امر به قیام به رسول خدا(ص) کرده‌اند، حالا که این مأموریت از جانب خداوند به عهده پیامبر گذاشته شد، ایشان قیام کردند و از همه جهات تحول ایجاد کردند و همه در برابر اسلام خاضع شدند.

وی ادامه داد: درباره قیام انبیاء آیاتی نازل‌شده است که به قیام حضرت ابراهیم(ع) در برابر نمرود و حضرت موسی(ع) در برابر فرعون و فرعونیان می‌توان اشاره کرد، حتی گاهی پیامبران به‌تنهایی قیام می‌کردند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: قیام عاشورا در کل جهان اثر بزرگ "هیهات من الذله" را طنین‌انداز کرد، در خطبه شقشقیه نهج‌البلاغه به قیام امیرالمؤمنین علی(ع) در جنگ جمل، صفین و نهروان اشاره‌ شده است، مسلمانان همیشه باید متحد باشند و خود را برای این قبیل قیام‌ها موظف بدانند.

وی اظهار داشت: در برابر زر،زور و تزویر همیشه باید قیام داشته باشیم و با شور و حرکت حماسه‌آفرینی کنیم و حق را بر باطل پیروز کنیم، در موضوع شهر مقدس قم هم روایات متعددی داریم و مردم قم باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند، اهل‌بیت(ع) هم به شهر مقدس قم توجه ویژه‌ای داشته‌اند و قم را آشیانه اهل‌بیت(ع) عنوان کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: نام قم در حدیثی در بحارالانوار آمده است و قم به معنای همان قیام است و در روایات ذکر شده که اهل قم اجتماعاتی تشکیل می‌دهند و در قیام حضرت مهدی(عج) شرکت کرده و استقامت می‌ورزند و ایشان را یاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب تاریخ قم، از امام موسی کاظم(ع) نقل‌ شده که مردی از قم برمی‌خیزند و مردم را به‌حق دعوت می‌کند و عده‌ای از اهل قم با آن شخصیت جمع می‌شوند که مثل قطعات آهن محکم هستند، گردبادها و تندبادها آن‌ها را به حرکت در‌ نمی‌آورد، از جنگ هرگز خسته نمی‌شوند، ترس و هراس به خودشان راه نمی‌دهند و با توکل به پروردگار گام برمی‌دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از علائم حقانیت آخرالزمان را تاریخ قم می‌دانیم، گفت: امام صادق(ع) بر مردم قم که در صحنه‌های عزت‌آفرین حضور دارند، سلام فرستاده است، زمانی خواهد رسید که اهل قم بر تمام مردم زمین حجت می‌شوند و صدای اسلام ناب محمدی را تمام جهانیان از قم می‌شنوند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: علم و فرهنگ در قم جلوه بخش می‌شود و علم از قم به تمام شهرها می‌رسد، اما باید توجه شود که هر کس در قم بر اساس فرهنگ اهل‌بیت(ع) حرکت کند، اهل قم است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: استکبار تمام توان و تلاش خود را کرده و می‌کند که صدای اسلام را خاموش کند و جنگ‌های صلیبی را به راه انداختند، پس از قیام امام خمینی(ره) استکبار متوجه قدرت بزرگ اسلام شده بود، تمام خبرنگاران از کشورهای اروپایی و غربی به محضر امام راحل در نوفل‌لوشاتو می‌آمدند و ایشان برای آن‌ها صحبت می‌کردند.

وی در ادامه گفت: امام خمینی(ره) با توجه به آیات نورانی قرآن کریم می‌فرمودند، من شما را به یک کلمه نصیحت می‌کنم، قیام کنید برای خدا تک‌تک و به شکل جمعی، 17 دی 1356 نامه‌ای توهین‌آمیز از سوی رژیم آمد و ایشان فریادها کشیدند و فرمودند، کسی که فریاد نکشد، گناه‌کار است، هرچه کردند که این شعله نور را خاموش کنند و مطالب توهین‌آمیز بسیاری منتشر کردند، اما نتوانستند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: پس‌ از این اتفاقات علما و فضلای حوزه علمیه جمع شدند تا تصمیمی اتخاذ کنند، قرار شد طلاب و فضلا 19 دی در کوچه شهید بیگدلی خیابان صفائیه قم جمع شوند و بنده وظیفه خود دانستم که به میدان بیایم و حرف بزنم و آن شعر معروف "مه فشاند نور و سگ عو عو کند" را خواندم.

وی افزود: سابقه مردم قم بسیار روشن است و این اقتدار و قدرت از قم نشأت گرفته و همچنان انقلابی مانده است، نمونه آن‌هم چند روز پیش بود که سراسر کشور با نگاه به قم در محکومیت فتنه اخیر، راهپیمایی کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: صف‌آرایی دشمن تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه دارد و ما باید در برابر این نقشه‌ها بیدار باشیم، نظام ما ولایی است و این نظام در یک روز می‌تواند 30 میلیون نفر را جمع کند، اربعین حسینی نمونه بارز آن است، هیچ حکومتی چنین قدرتی ندارد و این قدرت اهل‌بیت(ع) است و ما باید انقلابی باشیم، انقلابی بمانیم و بدانیم که راه ما حق است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان گفت: این انقلاب بدون شک باقی خواهد ماند تا حضرت مهدی(عج) تشریف بیاورند و روزبه‌روز هم قدرت بیشتری پیدا می‌کند، آن روزهایی که زیر سیطره استکبار بودیم را فراموش نکنید که تعدادمان بسیار اندک بود، اما امروز جمعیت ما خیلی بیشتر است و ما تنها نیستیم.

انتهای پیام/ح

مسلمانان تا ظهور امام زمان(عج) باید آماده قیام باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.