ساخت دانشکده هنرهای آئینی در شیراز

رئیس کانون تخصصی تعزیه فارس تاسیس دانشکده هنرهای آیینی با مجوز وزارت علوم را در شیراز از برنامه‌های کانون تعزیه استان اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالصمد فهندژ سعدی رئیس کانون تخصصی تعزیه فارس قدمت کانون تخصصی تعزیه را نزدیک ٤ سال عنوان کرد و افزود: این کانون برای نخستین بار با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دبیرخانه کانون‌های مساجد دارای شماره ثبت شد تا تعزیه از رونق بیشتری برخوردار شود.

وی گفت: در مدتی که کانون شکل گرفته، ٢ کتاب مرجع با عنوان‌های «فرهنگ توصیفی تعزیه و نمایش‌های آیینی» و «فرهنگ مختصر تعزیه و تعزیه‌خوانی» در سال ١٣٩٤ با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز به چاپ رسید.

فهندژ سعدی از در دست چاپ بودن سفرنامه احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) توسط کانون تخصصی تعزیه استان فارس خبر داد و ادامه داد: همایش ملی تعزیه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی و همایش تخصصی تعزیه فارس به شکل استانی برگزار شد.

رئیس کانون تخصصی تعزیه فارس بیان کرد: برپایی همایش ملی «شیراز خاستگاه تعزیه» و همایش استانی «ولایت مداری در قیام حسینی» از دیگر برنامه‌هایی است که کانون تعزیه فارس برگزار کرده است.

وی به برگزاری نشست تخصصی، علمی و کارگاهی پیرامون هنر تعزیه در سرای سخن با حضور اساتید دانشگاهی و پیشکسوتان این عرصه اشاره کرد و گفت: همایش استانی تعزیه با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که این کانون برپا کرده است.

فهندژ سعدی در عین حال تاسیس دانشکده هنرهای آیینی با مجوز وزارت علوم را در شیراز از برنامه‌ای دیگر کانون تعزیه استان فارس عنوان کرد و افزود: در این دانشکده رشته‌هایی نظیر روحوضی‌خوانی، صلوات‌خوانی، نقالی، شاهنامه‌خوانی، تعزیه‌گردانی، کبوترخوانی و غیره تدریس می‌شود.

رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس تصریح کرد: هدف کانون تخصصی تعزیه استان فارس این است که هنر یادشده از نظر آواز، رنگ‌ها، اجراها، سلاح‌ها، لباس‌ها و اصیل بودن آن براساس نسخه‌های به جامانده در طول تاریخ در استان مورد تاکید قرار گیرد.
انتهای پیام/ر

تاسیس دانشکده هنرهای آیینی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار