افزایش حضور داعش در پاکستان در سال ۲۰۱۷

بر اساس نتایج یک گزارش امنیتی پاکستان، گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷، شش حمله تروریستی مرگبار در این کشور انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اکسپرس تریبون، مؤسسه «مطالعات صلح پاکستان» مستقر در اسلام آباد در «گزارش امنیت پاکستان» در سال 2017 اعلام کرد: بیش از 150 نفر در 6 حمله تروریستی که گروه داعش مسئولیت آنها را در سال 2017 بر عهده گرفته است، کشته شده اند.

در گزارش این مؤسسه آمده است: گروه تروریستی داعش فقط مسئولیت 6 حمله تروریستی را در پاکستان بر عهده گرفته است؛ اما این حملات مرگبارترین حملات تروریستی در پاکستان بوده اند. این مسئله باید جدی گرفته شود؛ زیرا این احتمال وجود دارد که جنگجویان خارجی در آینده ای نزدیک با ایجاد تغییرات در خاورمیانه وارد پاکستان شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: باوجود کاهش 16 درصدی حملات تروریستی در پاکستان در سال 2017، گروه تروریستی طالبان بالاترین تهدید را برای این کشور داشته است.

بر اساس این گزارش، گروه های شورشی و تروریستی در سال 2017، 370 حمله تروریستی در 64 بخش پاکستان انجام داده اند. در میان این حملات تروریستی، 24 مورد آنها حملات انتحاری بوده است که منجر به کشته شدن 815 نفر و زخمی شدن 1736 نفر شده است. این حملات در مقایسه با سال گذشته با 16 درصد کاهش همراه بوده است و تعداد کشته شدگان این حملات هم با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

در این حملات، حدود 213 مورد آنها (معادل 58 درصد) بوسیله گروه تروریستی طالبان انجام شده است که منجر به کشته شدن 186 نفر شده است.

بر اساس این گزارش، در مقایسه با سال 2016، تعداد حملات تروریستی نزدیک مرزهای پاکستان با افزایش همراه بوده است. در مجموع 171 حمله تروریستی که نزدیک مرزها انجام شده است، 188 نفر کشته و 348 نفر مجروح شده اند. همچنین نیروهای امنیتی در سال 2017، 524 شورشی و تروریست را به هلاکت رسانده اند. این در حالی است که این رقم در سال 2016، 809 نفر بوده است.


انتهای پیام/

افرایش حضور تروریست‌های داعش در پاکستان

 

برچسب ها: داعش ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار